Izpostavljeno
Dolenjska
ponedeljek, 29. april 2024
17:00 Odprtje razstave "Whispers of Binary Dreams", Pumpnca Novo mesto
torek, 30. april 2024
20:00 Kresovanje v Regrči vasi, Sv. Rok Regrča vas
sreda, 1. maj 2024
06:00 Pohod na Javorovico, zbor pri GD Gorenje Vrhpolje pri Šentjerneju
06:00 Tradicionalna prvomajska budnica z Mestno godbo Novo mesto in mažoretami, Glavni trg Novo mesto
08:30 Prvomajski pohod, Železniška postaja Straža
VečBela krajina
ponedeljek, 29. april 2024
10:00 Počitniške aktivnosti, MC Metlika
torek, 30. april 2024
10:00 Počitniške aktivnosti, MC Metlika
20:00 Kresovanje Smuk
sreda, 1. maj 2024
07:30 Pohod na Krašnji Vrh, zbor na Pungartu Metlika
10:00 Praznovanje 1. maja Krašnji Vrh
VečPosavje
ponedeljek, 29. april 2024
07:00 - 13:00 Krvodajalska akcija, ŠD OŠ Leskovec pri Krškem
torek, 30. april 2024
07:00 - 13:00 Krvodajalska akcija, ŠD OŠ Leskovec pri Krškem
sreda, 1. maj 2024
11:00 Prvomajsko srečanje Lisca
četrtek, 2. maj 2024
10:00 33. Gorski tek na Lisco, start na igrišču Orehovo
sobota, 4. maj 2024
15:00 Spidvej: Kvalifikacijska dirka za evropsko prvenstvo, Stadion Matije Gubca Krško
Več15.7.2020 | 16:30 | STA; M. K.
Kočevje - Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec si je danes v družbi državnega sekretarja Aleša Miheliča in generalnega direktorja Slovenskih železnic (SŽ) Dušana Mesa ogledal potek zadnje faze del nadgradnje železniške proge Grosuplje-Kočevje. Potrdil je, da bo oktobra vse nared, da bo po kočevski progi prvič po 50 letih zapeljal potniški vlak.
Zadnji del prenove kočevske proge obsega zamenjavo in posodobitev signalno-varnostnih in telekomunikacijskih naprav na celotni progi ter ureditev in zavarovanje nivojskih prehodov.
Po Vrtovčevih besedah so se danes na terenu prepričali, da se tretja faza gradbenih del zaključuje. "Prvega oktobra bo tako vse nared, da bo po kočevski progi prvič po 50 letih zapeljal potniški vlak," je dejal.
Vozili bodo novi vlaki Stadler
SŽ so jim zagotovile, da bodo takrat že vozili tudi novi vlaki Stadler, ki so jih prejšnji teden začeli preizkušati v Sloveniji. "Gre za veliko pridobitev, ki bo v veliki meri razbremenila ceste in povečala prometno varnost. Železniški promet mora biti konkurenčnejši cestnemu prometu," je poudaril.
Dodal je, da bo Slovenija s preusmeritvijo tovornega in potniškega prometa s cest na železnice prispevala tudi k čistejšemu okolju in k doseganju ciljev Evropskega zelenega dogovora. "Posodobitev železniške infrastrukture, razvit javni potniški promet in spodbujanje trajnostne mobilnosti so visoko na lestvici prioritet ministrstva za infrastrukturo," je še dejal Vrtovec.
Celoten projekt prenove kočevske železniške proge bo po podatkih Direkcije RS za infrastrukturo stal 99,6 milijona evrov, celotna naložba pa je državni strošek. Prvi tovorni vlak po desetih letih je po progi zapeljal aprila lani.
Prenova kočevske železnice sicer poteka od leta 2008. Prvih 26 kilometrov proge odseka Grosuplje-Ortnek so prenovili do leta 2011, leta 2013 je sledila nadgradnja devetkilometrskega odseka Ortnek-Ribnica.
Traso železniške proge Ljubljana-Kočevje, ki je pospešila predvsem izvoz rjavega premoga, lesa in lesnih izdelkov iz kočevsko-ribniške doline ter tamkajšnji gospodarski razvoj, so določili leta 1887, progo pa so leta 1892 začeli graditi v Velikih Laščah. Slavnostno so jo odprli 27. septembra 1893.
Po progi so v njenih najboljših letih prepeljali do 170.000 ton premoga in nekaj več kot 130.000 ton lesa. Hkrati s tovornim je na progi Ljubljana-Kočevje potekal potniški promet. Potniški vlaki so po progi od leta 1968 vozili le še do Velikih Lašč, po letu 1970 pa so ukinili še te.
Slika 1: Foto: M. G.
Slika 2: Vrtovec ob ogledu kočevske železnice potrdil: Oktobra po 50. letih spet potniški vlak!
Slika 3: Foto: arhiv DL
Povezane objave
Ocene komentarjev