dolenjska

3. razvojna os - tožba je vložena

21.8.2023 | 10:45 | I. V.

Predvideni most čez Krko v Ločni - ne bomo ga videli kmalu.

Predvideni most čez Krko v Ločni - ne bomo ga videli kmalu.

Novo mesto - Civilna iniciativa 3. razvojna os - jug je vložila tožbo na izdano gradbeno dovoljenje za prvi odsek hitre ceste na južnem delu tretje razvojne osi in tako ni prisluhnila pozivu novomeške občine vsem deležnikom, da prepoznajo pomen gradnje 3. razvojne osi, ki mu je znova pritrdilo tudi Ministrstvo za naravne vire in prostor, in ne uporabljajo pravnih postopkov samo za zamik začetka gradnje prometne infrastrukture, ki jo dolenjska prestolnica in predvsem Bela krajina nujno potrebujeta.

Začetek gradnje se precej zamika

Če na izdano gradbeno dovoljenje za pet kilometrov hitre ceste od priključka na avtocesto A2 pri Novem mestu v Mačkovcu do priključka Osredek, vključno s Šentjoško cesto do Belokranjske ceste, ne bi bila vložena tožba, bi to v teh dneh postalo pravnomočno in bi Dars lahko po koncu dvofaznega postopka javnega razpisa za izvajalca gradbenih del, ki je bil po vloženi pritožbi na gradbeno dovoljenje začasno zaustavljen, in podpisu pogodb z izvajalci, tudi dejansko začel graditi, predvidoma spomladi prihodnje leto, tako pa se pravnomočnost gradbenega dovoljenja in s tem začetek gradnje precej zamika. Vse pa je zdaj odvisno tudi od Upravnega sodišča, ali bo to prisluhnilo civilni iniciativi ali pa bo tožbo zavrnilo. V drugem primeru je na odločitev Upravnega sodišča prav tako še možna pritožba, kar postopek odločanja lahko tudi še dodatno zavleče.

Civilna iniciativa 3. razvojna os - jug je za vložitev tožbe navedla več razlogov. Njihovi razlogi so:

- ''ker je dovoljenje izdano za gradnjo hitre štiripasovne tranzitne ceste s potekom čez strjena naselja Novega mesta in s poseganjem v obstoječ priključek AC NM-vzhod, načrtovano pa je bilo, da se bo na tej lokaciji zgradila mestna dvopasovna obvozna cesta s kolesarsko stezo in zazelenitvami (bulevarjem) in brez poseganja v obstoječ AC priključek;

- ker ministrstvo trdi, da je prestavitev štiripasovne hitre ceste za 2,5 km zahodneje (iz neurbanega v urbani del Novega mesta) od potrjene (z vladnim sklepom) najustreznejše variante samo »optimizacija« najustreznejše variante;

- ker bo s tem Novo mesto ujeto v obroč štiripasovnih htirih cest, ki bodo za vselej onemogočale njegov prostorski razvoj, njegovi prebivalci pa bodo nenehno izpostavljeni stalnemu hrupu in onesnaženemu zraku;

- ker sporna trasa HC ni primerjana z nobeno alternativno traso, ki bi utemeljila to traso kot najustreznejšo z okoljskega (vpliv na hrup, zrak, vibracije), prostorskega (možnost razvoja Novega mesta), prometnega (vpliv štiriletne gradnje na obstoječ promet) in družbenega vidika (sprejemljivost v bivalnem okolju);

- ker je alarmantna ugotovitev Nacionalnega inštituta za javno zdravje, da je gradnja HC v naselju ustrezna, če si prebivalci preuredimo prostore, da ne bomo trpeli zaradi prekomernega hrupa;

- ker dovoljenje temelji na predpisu, ki določa mejne vrednosti hrupa v okolju, ta pa je že od lani ugotovljen za neustavnega, nov pa še vedno ni bil sprejet, kljub poteku roka za sprejem, ki ga je Vladi določilo Ustavno sodišče;

- ker zaradi neustrezne zakonodajne ureditve, civilna iniciativa ni mogla vložiti tožbe glede zgoljufane lokacije že leta 2012. To je ugotovila že Evropska komisija v letu 2016, vendar država kršitev ni sanirala, ampak je predpise kršila tudi pri izdaji gradbenega dovoljenja.''

‹ nazaj

Komentarji (9)

21.8.2023 9 (12) (3)Ocenimiha 
Carji eni in drugi. Ko take stvari gledam, sem čedalj bolj prepričan, da ne želim več živet v taki državi, enostavno ni izhoda...
21.8.2023 13 (27) (14)Ocenilegat 
Civilna iniciativa NM je butalsko kolesarska druščina podobna ljubljanskemu Institutu 8. marec . V svojih razlogih pravijo, da bo Novo mesto ujeto v obroč štiripasovnih hitrih cest. Novomeščani smo prometni ujetniki njihovih bedastih zelenih blokad že desetletje. Naj se vozijo oni s brezhrupnimi jadrnicami po Krki in izvajajo večtonski tranzitni promet obenemNemogoče. Gozd nam rine v mesta (60% Slovenije) oni bi pa mirni zrak v svojih spalnicah. Mislim, da jim v spalnicah, pa še kje manjka še kaj drugega. Če želijo eko , a revno Slovenijo naj gredo že zdaj živet v Kongo.
21.8.2023 2 (18) (16)Oceni2.opazovalec 
Se pravi, naredili so študijo, analizirali nevemkoliko tras, izbrali najboljšo, jo potem prestavili čisto drugam, zdaj pa jih presenečajo naknadni zapleti. Ta tretja razvojna os je res cesta čez butale. Če vse navedeno drži, in so cesto res pomaknili bližje mestu oz. kar čez novo mesto, potem je novomeški župan, ki -če prav razumem, avtocesto direkt čez novo mesto podpira, kralj butal.
21.8.2023 2 (12) (10)Ocenimiha 
jst nisem prepričan, da je to res. Mislim da je tale trasa čez mačkovec kar prava trasa... Poleg tega 2,5 km zahodneje, je kje? Čez otočec potem al kako? Poleg tega kam bi peljala taka cesta 2,5 km zahodneje, a morda v Šentrnej? Že tista varianta med Lešnico in koncem Mačkovca ne pelje nikamo, direktno v hrib (Ključe al karkoli je že tam) in nato v Petelinjek... Zresnite se edina možna normalna geografska varianta je ta kot je predvidena sedaj, vse ostale so nerealne.
22.8.2023 6 (10) (4)OceniBumbar 
V Butalah se vedno najde en, ki mu nekaj ne paše in lahko mirno blokira vse ostale...
22.8.2023—   (12) (12)Oceni2.opazovalec 
Same študje nisem našel. Še največ informacij je najti na spletni strani https://3ros-jug.si/3ros-jug/ Tam je prikazan pomik trase avtoceste glede na študijo. Če so informacije točne (verjamem, da so, sicer bi sodišče trditve hitro ovrglo) je strokovna študija predvidevala mestno obvoznico (ki reši mestni promet) malo bližje mestu, AC (z vsem tovornim tranzitnim prometom) pa umaknjeno iz mesta. Smiselno. No, po tem nestrokovnem optimiziranem premiku mestne obvoznice ni več (verjetno je novo mesto ne rabi), po njeni trasi pa teče avtocesta, ki rešuje tranzitni promet vzhodne evropo / balkana (novomeški promet pa verjetno vsaj potroji). Hecno res. Po Nemčiji iščejo rešitve kako obstoječe AC umakniti iz mest, v butalah pa tako... https://www.vox.com/2015/1/9/7520805/hamburg-highway
22.8.2023 1 (12) (11)Ocenimiha 
Bom povedal po domače ku** gleda cesto ki ne pelje nikamor in je vsem od rok in se je ne uporablja. Cesta ki gre mim Otočca al kjer koli že - sej niti druge lokacije ne vemo, ne more bit obvoznica, ne more biti povezava v BK. Kam bi sploh šla taka cesta? Kolk bajt bi padlo pa na tej trasi, koliko hribov bi bilo treba podreti ali prevrtati, da bi šlo po neki oddaljeni trasi? Kje bi prišla ta varianta ven na drugi strani? Kako bi speljali obvoznico v NM (Revoz) in nadlje v Belo krajino? Ali morda čez Smolenjo vas? Resnično se mi ne sanja, pa tudi nikoli ne dobim nobenega odgovora na to, kje sploh je mišljena ta druga trasa ... Če je ta Mačkovec tako pomebna in idlična lokacija, da se je niti grdo ne sme pogledat, pa naj vkoplejo cesto čez to naselje... Hamburg pa kar pusti primeru, ima več ljudi kot cela Slovenija skupaj, takih stvari ne moreš primerjat.
28.8.2023 6 (6) (0)OceniIvan Janez 
Koliko je že župan Muhič zapravil za v naprej zavoženo dvorano v Novem mestu? Ta projekt gre v isti smeri, le s še višjimi stroški, ki jih bomo plačali iz svojih žepov. Zato naj čim prej pade v vodo!
1.9.2023Ocenijastreb1 
Muhič ni uspel priti niti do dvorane, pa je občina že plačala 2.000.000€ samo za zemljišče. Sedaj tam raste koruza.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava