Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
torek, 14. maj 2024
10:00 Predavanje "Ko motivacija za študij zbledi", Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Novo mesto
10:00 Svetovanje Motivacija in uspešno učenje, Univerza Novo mesto
10:00 Literarno glasbeno dopoldne z Mirjano Šernek, Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
12:30 Znanost ali fantazija? Teden znanstvene fantastike in fantazije (pogovorni dogodek) - PRESTAVLJENO, Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
17:00 Predstavitev vinske kleti z brezplačno degustacijo vin, TIC Novo mesto
VečBela krajina
torek, 14. maj 2024
07:00 - 17:00 Zbiralna akcija starega papirja in plastičnih zamaškov, OŠ Semič
09:00 Digitalno usposabljanje za odrasle 55+, GD Podzemelj
19:00 Odprtje Tednov vseživljenjskega učenja 2024 z gledališko predstavo Tri sestre, KD Metlika
19:00 Premierna uprizoritev plesne predstave Krokarjev let, cerkev Sv. Duha Črnomelj
sreda, 15. maj 2024
10:00 - 12:00 Dan za preventivo (zdravstvene meritve), GD Metlika
VečPosavje
torek, 14. maj 2024
19:00 Odprtje razstave - Tina Dobrajc: How Soon is Now? / Kako kmalu je zdaj?, Galerija Krško
sreda, 15. maj 2024
10:00 - 18:00 Ob mednarodnem dnevu družin: prost vstop za družine in delavnica, Posavski muzej Brežice
11:00 Okrogla miza ob zaključku gostujoče razstave Trienale rokodelstva, Posavski muzej Brežice
16:00 - 18:00 Dan odprtih vrat ob mednarodnem dnevu družin, Grad Rajhenburg Brestanica
16:00 - 18:00 Dan odprtih vrat ob mednarodnem dnevu družin, Mestni muzej Krško
Več22.2.2024 | 19:30
Režija: Ivana Djilas
Prevod in priredba besedila: Špela Frlic in Ivana Djilas
Nastopajo: Špela Frlic, Maja Kunšič, Katja Povše
Oblikovanje in izdelava lutke: Gregor Lorenci
Scenografija in oblikovanje luči: Sara Slivnik
Oblikovanje videa: Vesna Krebs
Kostumografija: Jelena Proković
Glasba: Boštjan Gombač
Koreografija: Branko Potočan
Jezikovno svetovanje: Barbara Rogelj
Asistentka kostumografije: Saša Dragaš
Garderoba: Nataša Recer
Oblikovanje kreativ: Eva Mlinar
Produkcijska ekipa Anton Podbevšek Teatra
Produkcija: Anton Podbevšek Teater
V predstavi so uporabljene tudi nekatere ljudske zgodbe.
δ {O predstavi}
Ko sanjamo, nismo nikoli stari osemdeset let. Starost ni nekaj, kar bi si kdor koli želel. Ni se lahko sprijazniti s tem, da si star, še najmanj pa, da si stara ženska. Starost se skriva podobno kot debelost. Stare ljudi se izključuje. In mi vemo, da bomo izključeni, ko bomo stari. Mladost si prizadevamo podaljšati na vse načine. Bombardirani smo s podobami oseb, ki jih štejejo petdeset in so videti polovico mlajše. Mlad videz v zrelih letih je novi standard; je naša odgovornost in sramota, če ga ne dosežemo. Nismo dovolj pazili nase, nismo dovolj zdravo jedli, se gibali, telovadili, meditirali. Dejansko starost prikrivamo s podobami srečnih, pomirjenih, vitalnih nasmejanih starih ljudi. Starost je popolnoma zakrita. Izbrisana. Starosti ni. Vsi smo mladi – in potem? Ni nas ni več …
Ampak: kdaj se človek vendarle zave, da se stara, da je star? Je to sploh povezano z leti? Naše telo traja in se premika linearno. Razvija se, troši in stara. Naš um pa se lahko sprehaja naprej in nazaj v času. Lahko se spomnimo in se počutimo otroci, mladi, zreli, stari – vse v eni točki življenja. Mogoče zaradi tega, zaradi možnosti spominjanja ne moremo sprejeti svoje fizične podobe?
Nevidna ženska Slavenke Drakulić je vrsta krhkih in bolečih intimnih zgodb, izpovedi, uvidov, ki prevprašujejo, zakaj sta dandanes v sodobni družbi, ki ruši vse tabuje, starost in staranje temi, o kateri je skoraj prepovedano govoriti. Ali postajamo s starostjo nevidni? Kaj se dogaja z našimi telesi, z našim odnosom do drugih in – še pomembneje – z odnosi drugih do nas? Zakaj mreže, ki jih pletemo cel čas svojega življenja, nenadoma postajajo tenke in krhke?
Nevidna ženska je narativ o intersubjektivnih razmerjih, o odnosih staršev in otrok, o odhodih, pozabljenjih, izginjanju, pozabi, bolečini, sramu in bolezni – o najglobljih čustvih, o katerih si ne upamo govoriti.
Slavenka Drakulić je imela posebno mesto v mojem odraščanju. Njena knjiga Marmorna koža je bila več let na klubski mizici 34 kvadratov velikega stanovanja, ki sem si ga delila z mamo. Spomnim se golega ženskega telesa na naslovnici in spomnim se, da me je motilo, prav tako tudi dejstvo, da ima moja mama rada nekaj, česar jaz ne razumem. Ko sem bila sama, sem knjigo začela celo brati. V njej je bilo nekaj težkih prizorov, za katere bi bilo verjetno bolje, da jih takrat ne bi prebrala. Razumela vsekakor nisem nič. Zato sem jo še bolj sovražila.
S Slavenko je rasla feministična zavest moje mame. V okolju, ki temu ni bilo najbolj naklonjeno. Jaz ji nisem bila naklonjena.
In zdaj sem jaz na tej točki, da razmišljam o ženskosti, naporih, smislu in staranju. Kdaj se srečamo z dejstvom, da smo stari? Kakšno je (videti) to srečanje? Kdo koga priznava in kdo zanika? Koliko to boli? Kako dolgo se lahko slepimo, da bomo enkrat nekoč vendarle stari? Do konca?
Tega me je zelo strah. Rada bi bila ponosna ženska pri 50 plus, 60 plus, 70 plus. Rada bi imela svoje mesto v družbi in ji še naprej prispevala. Rada bi ohranila svojo pamet. Bojim se osamljenosti. Bojim se pešanja. Nočem biti breme drugim. Nočem izginiti.
To ni pošteno.
Ivana Djilas
Povezane objave
Ocene komentarjev