Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
torek, 14. maj 2024
10:00 Predavanje "Ko motivacija za študij zbledi", Svetovalni center za otroke, mladostnike in starše Novo mesto
10:00 Svetovanje Motivacija in uspešno učenje, Univerza Novo mesto
10:00 Literarno glasbeno dopoldne z Mirjano Šernek, Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
12:30 Znanost ali fantazija? Teden znanstvene fantastike in fantazije (pogovorni dogodek), Knjižnica Mirana Jarca Novo mesto
17:00 Predstavitev vinske kleti z brezplačno degustacijo vin, TIC Novo mesto
VečBela krajina
torek, 14. maj 2024
07:00 - 17:00 Zbiralna akcija starega papirja in plastičnih zamaškov, OŠ Semič
09:00 Digitalno usposabljanje za odrasle 55+, GD Podzemelj
19:00 Odprtje Tednov vseživljenjskega učenja 2024 z gledališko predstavo Tri sestre, KD Metlika
19:00 Premierna uprizoritev plesne predstave Krokarjev let, cerkev Sv. Duha Črnomelj
sreda, 15. maj 2024
10:00 - 12:00 Dan za preventivo (zdravstvene meritve), GD Metlika
VečPosavje
torek, 14. maj 2024
19:00 Odprtje razstave - Tina Dobrajc: How Soon is Now? / Kako kmalu je zdaj?, Galerija Krško
sreda, 15. maj 2024
10:00 - 18:00 Ob mednarodnem dnevu družin: prost vstop za družine in delavnica, Posavski muzej Brežice
11:00 Okrogla miza ob zaključku gostujoče razstave Trienale rokodelstva, Posavski muzej Brežice
16:00 - 18:00 Dan odprtih vrat ob mednarodnem dnevu družin, Grad Rajhenburg Brestanica
16:00 - 18:00 Dan odprtih vrat ob mednarodnem dnevu družin, Mestni muzej Krško
Več23.12.2023 | 19:30
- izven
ZAPLETENA ZGODBA PRETVARJANJ, PREOBLAČENJ, SPLETKARJENJA IN SPRENEVEDANJA KOT ILUZIJA GLEDALIŠČA V GLEDALIŠČU.
Johann Strauss / Oton Župančič
NETOPIR
Zavod Novo mesto
Johann Strauss, glasba
Oton Župančič, slovenski libreto
ZAPLETENA ZGODBA PRETVARJANJ, PREOBLAČENJ, SPLETKARJENJA IN SPRENEVEDANJA KOT ILUZIJA GLEDALIŠČA V GLEDALIŠČU.
Netopir (Die Fledermaus) je opereta v treh dejanjih Johanna Straussa ml. Znano je, da je Strauss partituro končal v šestih tednih, v dvainštiridesetih nočeh. Dvainštirideset je enigmatična številka, številka maratona, ki predstavlja tisto mejo, ko pridemo do zadnjih kapljic svojih moči, skozi vse dvome in preizpraševanja dosežemo katarzo osvojenega cilja, izpolnitev ambicij, celostno zaokroženje dejanja. Zadnje takte je zaključil na silvestrovo leta 1873. Krstno je bila predstava uprizorjena 5. aprila 1874 v Theater an der Wien na Dunaju pod vodstvom skladatelja osebno. Strauss je z Netopirjem od operete segel do glasbene komedije.
Zapleteno zgodbo pretvarjanj, preoblačenj, spletkarjenja in sprenevedanja sta po motivih Benedixove farse napisala libretista Karl Haffner in Richard Genée. Novomeška uprizoritev ostaja zvesta izvirnemu libretu, hkrati pa zgodbo aktualizira z namenom odpiranja novih možnosti njene interpretacije. Torej se odmika od klasične uprizoritve legendarnega Netopirja. Protagonisti zgodbe v tej uprizoritvi postanejo »igralci«, ki vstopajo v različne vloge, se pod »maskami« takih in drugačnih stereotipov (mož, žena, sobarica, ljubimec ...) zabavajo ter sami sebi ustvarjajo gledališko predstavo. Na ta način dejanje kot iluzijo prestavljamo kot »gledališče v gledališču«.
Kaj to pomeni? Vsi v življenju igramo različne vloge, se na trenutke postavljamo v vloge nekih drugih ljudi, se v njih prikrijemo ali izpostavimo, zasučemo dogajanja in preusmerimo tokove odnosov in posledic, na ta način pa ustvarjamo nove svetove, nove izzive, nove rešitve in nova zrcala. Včasih pridemo do točke, ko se moramo spet oblikovati, poiskati samega sebe v vseh vlogah, ki jih igramo, in se vprašati, kdo v resnici smo – tisti, ki zgodbo piše, ali tisti, ki jo bere.
Transformativna moč gledališča, ki jo v novomeški uprizoritvi Netopirja preizkušamo in okušamo, gledalcem ponuja večplastno, celostno izkušnjo, ki se dotakne tudi njihovih globin. Dvainštirideset kot odgovor na vsa vprašanja.
Produkcija: Zavod Novo mesto
Glasba: Johann Strauss ml.
Libreto: Karl Haffner, Richard Genée
v prevodu Otona Župančiča
Dirigent in glasbeni vodja: Jakob Barbo
Režija: Eva Hribernik
Scenografija: Jaro Ješe
Kostumografija: Sandra Dekanić
Koreografija: Mojca Horvat
Izvršni producent: Domen Bohte
Vodja projekta: Bojan Bencik
Zasedba vlog:
Eisenstein: Klemen Torkar
Alfred: Gregor Ravnik
Adela: Aleksandra Radovanović
Rozalinda: Jerica Steklasa
Orlovski: Irena Yebuah Tiran
Frank: Marko Erzar
Dr. Falk: Lovro Korošec
Žabkar: Srđan Milovanović
Slepko: Lucas Somoza Osterc
Ida: Karmen Lavrinšek / Ema Starešinič
Ivan: Nejc Bukovec / Maria Shilkina
Zbor:
Karmen Lavrinšek, Ema Starešinič, Alja Suljić, Anamarija Povšič, Veronika Makovac, Karmen Dekleva, Maria Shilkina, Tomaž Kavšek, Aljaž Košič, Jure Pustoslemšek, Jernej Kalin, Nejc Bukovec, Gabrijel Voje
Zborovodja: Matevž Novak
Plesni ansambel:
Ika Dujić Vrtačnik, Pia Dujić Vrtačnik, Tina Atanasovski, Zala Zorn, Ula Mikoš, Nina Lazar, Nika Založnik, Gaja Kučej, Andreja Janjilovič
Orkester:
Matija Udovič, violina, Simona Donlić, klavir, Peter Jud, violina, Tadej Kopitar, rog, Vito Opeka, tolkala, Anastazija Krenn, viola, Tilen Udovič, viola, Kim Kozlevčar, violončelo, Nina Rupnik, flavta, Tjaša Škvorc, oboa, Eva Jurgec, oboa, Benjamin Burger, klarinet, Arpad Piri Balazs, fagot, Miha Firšt, kontrabas
Oblikovalec zvoka: Primož Cigoj
Tonski tehnik: Boštjan Kovačič
Oblikovalca svetlobe: Tomaž Tomašič, Eva Hribernik
Asistent luči: Primož Zore
Projekcija: Jure Yebuah Tiran
Maskerka: Gea Gerstenhofer
Frizerka: Renata Peterle
Garderoberka: Marta Ilovar
Inspicientka: Nika Založnik
Tehnični mojster: Jože Može
Protokol: Saša Šepec
Fotograf: Boštjan Pucelj
Lektorica: Nina Štampohar
Urednica: Sandra Hrovat
Promocijska grafika: Katja Žigante, foto Unsplash
Predstava traja 150 minut in ima odmor po drugem dejanju.
Povezane objave
Ocene komentarjev