Izpostavljeno
Dolenjska
ponedeljek, 6. maj 2024
10:00 - 15:00 Ob mednarodnem dnevu babištva: predstavitev poklica in dela, Supernova Otoška cesta Novo mesto
13:00 - 17:00 Občinski test hoje 2024, igrišče pri ŠC Novo mesto
16:00 Knjižnica semen - Izmenjava sadik in semen za dober namen, pred župniščem Stopiče
18:00 Predavanje dr. Blaža Mlačaka: Preventiva, diagnostika in zdravljenje srčno-žilnih bolezni, KMJ Novo mesto
torek, 7. maj 2024
10:00 Tekmovanje paraplegikov in tetraplegikov v šahu - 29. memorial Jožeta Radeja in 4. kolo lige ZPS Gradex, Šegova 119 Novo mesto
VečBela krajina
ponedeljek, 6. maj 2024
11:00 Prireditev ob dnevu slovensko-britanskega prijateljstva, pri spominski plošči zaveznikom Gornji Suhor
torek, 7. maj 2024
16:30 Bralni klub, Krajevna knjižnica Semič
18:00 Zdravilne gobe - predavanje, KC Semič
sreda, 8. maj 2024
13:00 Bralno srečanje, DSO Črnomelj
17:00 Ura pravljic in ustvarjalna delavnica, Ljudska knjižnica Metlika
VečPosavje
ponedeljek, 6. maj 2024
10:00 - 14:00 Dan odprtih vrat, porodnišnica Brežice
torek, 7. maj 2024
19:00 Literarni večer (Srečko Kosovel), Posavski muzej Brežice
sreda, 8. maj 2024
17:00 Boris Hajdinjak - Reštanj in Reštanjski (predavanje), vaška soba Reštanj
četrtek, 9. maj 2024
19:00 Večer klasične glasbe (pianist Sam Rotman iz ZDA), Posavski muzej Brežice
petek, 10. maj 2024
19:30 Predmaturitetni recital Antona Ajstra, Viteška dvorana Brežice
Več13.6.2022 | 10:50 | STA; M. K.
Raziskava, ki jo je v okviru svojega magistrskega dela opravila študentka Filozofske fakultete Univerze v Mariboru Laura Kovač, je pokazala, da se romski učenci v Prekmurju in na Dolenjskem dobro počutijo v osnovni šoli. Diskriminacija in stereotipi so še vedno prisotni, a romski učenci večinoma opisujejo odnose v šoli kot dobre.
Rezultati raziskave, ki jo je opravila leta 2020 na podlagi pogovorov z romskimi otroki tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja osnovne šole in njihovimi materami, avtorico navdajajo z optimizmom: "Počutijo se dobro. Imajo dobre odnose tako z učitelji kot sošolci."
"Na podlagi tega lahko sklepamo, da romski učenci dajejo velik pomen odnosom z drugimi akterji v šoli," je v magistrski nalogi, ki je bila nagrajena z Miklošičevim priznanjem za leto 2021, sklenila Laura Kovač. "Njihove pripovedi so pokazale, da se z izjemo nekaj učencev romski otroci v šoli čutijo sprejete," je dodala.
Optimistična je po njenih ocenah tudi ugotovitev, da intervjuvani romski učenci šolo radi obiskujejo zaradi zavedanja pomena izobraževanja za prihodnost.
Diskriminacija je sicer še vedno prisotna. "Odnosov z ostalimi vrstniki namreč romski učenci niso opisovali tako pozitivno kot odnose s sošolci. Velikokrat so izpostavili, da vrstniki v šoli niso prijazni do njih oziroma nasploh do učencev iz romske skupnosti in da jih ne marajo zaradi tega, ker so Romi," je zapisala.
Skoraj polovica intervjuvanih romskih učencev je povedala, da odmore najpogosteje preživljajo s svojimi romskimi vrstniki. Tako je tudi zunaj šolskega okolja. "Zaradi tega bi bilo treba tako znotraj šolskega okolja kot zunaj njega posvetiti posebno pozornost krepitvi odnosov med učenci iz večinskega prebivalstva in učenci iz romske skupnosti ter vsem ponuditi možnost za kakovostno in sproščeno preživljanje skupnega časa," je navedla Laura Kovač.
Romski učenci so zelo pogosto izrazili mnenje, da je vedenje nekaterih romskih učencev do vrstnikov in učiteljev neprimerno, kar vpliva na negativen odnos vrstnikov do romskih učencev. Ob tem so poudarili, da niso vsi Romi enaki. "Na podlagi naših ugotovitev in opažanj pri delu z romskimi učenci bi lahko sklenili, da si romski učenci velikokrat želijo oziroma potrebujejo priložnosti za druženje s slovenskimi vrstniki, da bi se bolje spoznali med seboj," je dodala.
Romske matere so vrstnike svojih otrok v šoli pogosteje kot njihovi otroci označile za diskriminatorne. Tudi one so kot razlog za takšen odnos navajale stereotipe o Romih. Je pa tudi med materami veliko takšnih, ki so pohvalile odnos vrstnikov do njihovih otrok.
Romski učenci so svoje učitelje opisali kot prijazne in pravične, tudi matere so ocenile, da učitelji romske otroke obravnavajo enako kot ostale učence. Jih je pa nekaj omenilo, da dobivajo romski učenci enostavnejše naloge, kar se jim ne zdi prav, saj tako ti otroci ne morejo doseči višjih ocen. "Da bi bila inkluzija romskih otrok uspešna, bi morali učitelji obvladati metode in tehnike poučevanja romskih učencev, ki ne bi vodile v segregacijo ampak inkluzijo," je zapisala Laura Kovač.
Tudi sama študentka pedagogike je bila presenečena, da se med študijem niso nič pogovarjali o Romih. "Dejansko bi vsi bodoči pedagogi potrebovali izobraževanje o Romih, romski kulturi, okoliščinah, v katerih romski učenci živijo, in podobno. Obenem pa se tudi učitelji strinjajo, da bi bilo treba več delati z romskimi starši, da bi lahko dobili še boljše rezultate," je še povedala Kovačeva.
Slika 1: Ilustrativna slika (Foto: B. M., arhiv DL)
Ocene komentarjev