Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
nedelja, 5. maj 2024
10:00 Kolesarski maraton "Po dolini reke Krke", Glavni trg Novo mesto
14:00 Praznovanje pomladi, vaško središče Gradež
ponedeljek, 6. maj 2024
10:00 - 15:00 Ob mednarodnem dnevu babištva: predstavitev poklica in dela, Supernova Otoška cesta Novo mesto
13:00 - 17:00 Občinski test hoje 2024, igrišče pri ŠC Novo mesto
18:00 Predavanje dr. Blaža Mlačaka: Preventiva, diagnostika in zdravljenje srčno-žilnih bolezni, KMJ Novo mesto
VečBela krajina
nedelja, 5. maj 2024
10:00 Prireditev ob 80. obletnici bombardiranja Dragatuša, Dragatuški plac Dragatuš
ponedeljek, 6. maj 2024
11:00 Prireditev ob dnevu slovensko-britanskega prijateljstva, pri spominski plošči zaveznikom Gornji Suhor
torek, 7. maj 2024
16:30 Bralni klub, Krajevna knjižnica Semič
18:00 Zdravilne gobe - predavanje, KC Semič
sreda, 8. maj 2024
13:00 Bralno srečanje, DSO Črnomelj
VečPosavje
nedelja, 5. maj 2024
17:00 Sprehod po muzeju: muzejski donatorji - ožilje muzeja - Franc Černelič in Lovro Jurečič, Posavski muzej Brežice
ponedeljek, 6. maj 2024
10:00 - 14:00 Dan odprtih vrat, porodnišnica Brežice
torek, 7. maj 2024
19:00 Literarni večer (Srečko Kosovel), Posavski muzej Brežice
sreda, 8. maj 2024
17:00 Boris Hajdinjak - Reštanj in Reštanjski (predavanje), vaška soba Reštanj
četrtek, 9. maj 2024
19:00 Večer klasične glasbe (pianist Sam Rotman iz ZDA), Posavski muzej Brežice
Več9.9.2021 | 14:15 | M. Luzar
Medtem ko so v vladi odobrili denar za dokumentacijo za belokranjski odsek južnega dela tretje razvojne osi, glede novomeškega odseka še potekajo priprave. Za zastoj na novomeškem odseku navajajo kot razlog nasprotovanje civilne iniciative. V čem so razhajanja načrtovalcev trase in domačinov, ki jih predstavlja civilna iniciative?
Za gradnjo 1. in 2. etape tretje razvojne osi jug (od priključka Novo mesto vzhod do priključka Osredek) so na Ministrstvu za okolje in prostor v juniju 2020 vložili vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja po integralnem postopku. V integralni postopek izdaje gradbenega dovoljenja sta se kot stranska udeleženca vključili tudi civilna iniciativa (CI 3ros-jug) in nevladna organizacija ROVO. Glavna pripomba obeh se je nanašala na postopke umeščanja v prostor, na izbiro variante in posledično na vplive na okolje. »Kot navedeno, sta bila oba postopka, postopek izbire variante in umeščanja v prostor, s sprejemom uredbe o DPN že zaključena, zato tovrstnih pripomb v fazi graditve objektov niti ni možno obravnavati,« pravi Dars. Vzporedno s pripravo projektne dokumentacije so izdelali tudi poročilo o vplivih na okolje, potrebno za izdajo gradbenega dovoljenja.
Ne sprejemajo ceste skozi njihova naselja
V Metliki, od koder je fotografija, želijo prednostno gradnjo belokranjhskega odseka tretje razvojne osi, če je v Novem mestu pač zastoj. Toda Dars navaja, da je najprej predvidena gradnja novomeškega odseka. (foto: M. L.)
Kot pravi predstavnica civilne iniciative CI 3ROS-jug s 376 člani Mateja Jaklič, ne zagovarjajo le interesov prebivalcev Ločne, Mačkovca in naselja Krka, ampak tudi interese Novomeščanov, ki jim je – tako CI 3ROS-jug – treba pojasniti, da je predvidena štiriletna gradnja, ki bi pomenila tudi štiriletno popolno ohromitev novomeškega prometa na območju celega Novega mesta zaradi štiriletnega zaprtja obstoječega avtocestnega priključka Novo mesto – vzhod (predvideno njegovo rušenje in nova gradnja); da je načrtovana hitra, cestninska cesta, ki ni namenjena prometni razbremenitvi Novega mesta, ampak za medsebojno povezanost središč mednarodnega pomena s predvidnim prometom 20.000 tovornih vozil na dan. To je dolgoročno okoljsko sporno tudi za celo Novo mesto, ki že presega mejne vrednosti zdravju škodljivih delcev PM10, pravijo v CI 3ROS-jug.
Civilna iniciativa ne nasprotuje gradnji tretje razvojne osi. Sporna je zgolj lokacija 2,5 kilometra ceste od avtocestnega priključka Novo mesto – vzhod do Drgančevja.
Katero rešitev zagovarjajo?
Kaj o možnem začetku gradnje pravijo v Darsu?
In kako CI 3ROS-jug komentira mnenja, da zaradi njenih nasprotovanj gradnji preusmerjajo drugam denar, ki bi ga sicer vložili v južni del tretje razvojne osi?
O vsem tem podrobno v današnjem novem tiskanem Dolenjcu!
Slika 1: Simulacija predvidene hitre ceste s potekom nad Šmarješko cesto. (Vir: CI 3ROS-jug)
Slika 2: V Metliki, od koder je fotografija, želijo prednostno gradnjo belokranjhskega odseka tretje razvojne osi, če je v Novem mestu pač zastoj. Toda Dars navaja, da je najprej predvidena gradnja novomeškega odseka. (foto: M. L.)
Povezane objave
Ocene komentarjev