dolenjska

Most v Mršeči vasi: Nekateri bi lesenega, drugi betonskega

30.1.2014 | 10:30 | Besedilo in foto: L. Markelj

Zbor krajanov o usodi mostu v Mršeči vasi

Most bo prihodnji teden zaprt za ves promet in tudi pešce.

Most bo prihodnji teden zaprt za ves promet in tudi pešce.

Mršeča vas - Da je lesen most čez reko Krko v Mršeči vasi dotrajan in v slabem stanju, je jasno že nekaj časa, zlasti od poplav leta 2010, ko je na mostu, ki je bil poškodovan, prepovedan promet za vozila, težja od petih ton. Občina Šentjernej je pred kratkim dobila odločbo Inšpektorata za okolje in prostor RS, da je most nevaren za promet in ga je potrebno zapreti.

Stane Galič, Franc Hudoklin, Janez Hrovat.

Stane Galič, Franc Hudoklin, Janez Hrovat.

Da bo od prihodnjega tedna zaprt za vse, tudi za pešce, je župan Franc Hudoklin povedal na sinočnjem zboru občanov v prostorih mizarstva Cvelbar, ki ga je občina sklicala za krajane vasi, ki most največ uporabljajo: to so Mršeča vas, Zameško, Hrvaški Brod, Čučja Mlaka, pa tudi Ostrog in Šentjakob, saj imajo prav ti prebivalci veliko zemljišč na drugi strani reke Krke. Če bi bil most zaprt, bi morali narediti tudi od 15 do 20 kilometrov daljšo pot.

Kaj pa pontonski most?

Udeleženci, veliko se jih je zbralo, so menili, da mostu ne smejo zapreti, ne da bi jim omogočili npr. vojaški oz. pontonski most – o tej možnosti je župan obljubil, da se bo pozanimal na obrambnem ministrstvu.

Vesna Mrak Šeruga.

Vesna Mrak Šeruga.

Vesna Mrak Šeruga je v imenu CI za ohranitev lesenega mostu v Mršeči vasi predstavnikom občine povedala, da so se krajani povezali zaradi izjave župana v medijih, da bo občina gradila betonski most, za kar je na kulturno ministrstvo že podala vlogo za soglasje za preklic statusa mostu kot kulturnega spomenika, kar je ovira pri rušenju sedanjega lesenega.

Lesen most verjetno vsa leta ni bil dobro vzdrževan, zato sedaj tak drastičen ukrep, meni. Skupaj z drugimi vaščani je opozorila, da ti kraji vsa leta niso dobili kaj dosti od občine, zato je nujna ureditev prometne infrastrukture, predvsem pa želijo, da tu ostane mirno stanovanjsko okolje brez težkega prometa, ki se ga vsi bojijo.

Župan Hudoklin je zanikal, da občina ni vzdrževala mostu, skupaj s sodelavcema Janezom Hrovatom in direktorjem občinske uprave Stanetom Galičem pa je povedal, kakšne so prednosti novega betonskega mostu, h kateremu se nagiba občina, in kakšne lesenega. V vsakem primeru bo obstoječi most treba podreti in ga dvigniti za pol metra, kar zahteva Agencija RS za okolje in prostor. Možnosti so še vse odprte, so dejali.

Bojijo se povečanega prometa

Most v Mršeči vasi: Nekateri bi lesenega, drugi betonskega

Mnenja občanov, ali so za lesen ali za betonski most, so bila različna – eni so menili, da je treba ohraniti kulturno dediščino, spet drugi, da ne more iti razvoj desetletja nazaj. Vsi pa so izrazili bojazen o povečanem prometu v kraju v primeru močnejšega mostu, zlasti kamionov. Želijo še, da se uredijo pločniki, križišče in javna razsvetljava. Nekaj od tega je že predvideno tudi z gradnjo novega mostu, za katerega je v proračunu za leto 2014 zagotovljenega dobrih 197 tisoč evrov, prihodnje leto 265.000 in v letu 2016 še sto tisoč evrov.

Ob koncu dvourne razprave so predstavniki vasi sestavili odbor, ki bo sodeloval z občino – ta jih bo seznanjala o nadaljnjem dogajanju. Župan je obljubil, da bodo iskali najbolj optimalno rešitev za most.

Več o problematiki lesenega mostu v današnjem Dolenjskem listu, več o razpravi z zbora krajanov v Mršeči vasi pa v prihodnjem časopisu!

‹ nazaj

Galerija (15)

MOST001
MOST002
MOST003
MOST004
MOST005
MOST006
MOST007
MOST008
MOST009
MOST010
MOST011
MOST012
MOST013
MOST014
MOST015

Komentarji (14)

30.1.2014OceniCerod 
Župan Franc je verjetno precej delal na tem, da Inšpektoratu RS za okolje zapre most, da mu bo odprta pot k rušitvi obstoječega in izgradnji novega betonskega mostu, da bo zadovoljil potrebe in direktive smetarskega lobija, ki ga v regiji uspešno obvladuje SLS, torej njegova stranka. Na ta način bo skrajšana pot smetarskim kamionom iz vzhodnega dela države v Cerod, kjer si bodo delili velike dobičke, krajanom Zameškega, Mršeče vasi in naprej Šentjerneja, Dobravice, Vrha,... pa bo ostal povečan promet, slabe ceste, hrup in smrad. A je to rešitev k razvoju in boljšemu življenju občanov Občine Šentjernej?
30.1.2014OceniUps!!! 
Nov most v Mršeči vasi je potreben, pa naj bo lesen ali betonski. Vsekakor je potrebno upoštevati stroške gradnje in rok trajanja! Bi se kar strinjal s predstavniki občine, ki so za betonskega. Dalj bo trajal, vzdrževanja praktično ne bo. Z leseno konstrukcijo pa so sami problemi! Škoda komplicirati!
30.1.2014Oceniresnica 
Očitno država nima prav nobenih problemov z rušitvijo in odstranitvijo objektov, spomenikov zgodovinsko- kulturnega pomena...glede na to da je most bil do nedavnega zaščiten kot kulturni spomenik verjetno je ta projekt pilotni projekt kako spremeniti, oziroma rušiti spomeniško zaščitene objekte, spomenike obeležja..... Se bo nadaljevalo tudi rušenje spomenikov kulturnega pomena, ki poveličujejo totaritarne ideologije, ideologij ki so v zgodovini povzročila ogromno škode?
30.1.2014OceniRIM 
Naj bo lesen ali betonski most oba je potrebno vzdrževati. Če bo betonski most je potrebno istočasno obnoviti in razširiti cesto,oba mosta in križišče v Šentjerneju.Drugače bo to cesta SMRTI. V kolikor ostane lesen most je manjša tonaža in maj obremenjena cesta. Za težja vozila je most v Dobrovi in Kostanjevici na Krki. V kolikor jim je interes uničevanje narave (na tone pepela v gramozni jami namesto lepega ribnika in prijazne okolice)in kulture potem čim več betona.
30.1.2014Ocenirider 
spostovani uporabniki mostu v Mrseci vasi - radi bi lesen in betonski most - ti dve opciji ne "gresta" skupaj - les je prezivel nekaj rodov - beton bo to potrdil - ne vem zakaj se upirate takemu modernemu mostu, ko pa Vas ne zavezuje nobena preobremenilnost ceste naprej proti Sentjerneju, saj cesta ni primerna za vecje obremenilnosti, ki jo trenutno poseduje, zavajanje prebivalcev ob reki Krki, kateri imajo parcele na eni in drugi strani reke Krke so iz trte zvite, kolikokrat v zgodovini niste mogli čez most? Nisem privrzenec tenutnega zupana, vendar menim, da je zgodovina mostu preteklost, vijak lahko obesite malo visje ali malo nizje in si z pomocjo Evropskih sredstev kulturno uredite obelezje spostovanega J.R. Pustite ljudem ob reki Krki da zivijo in zazivijo s svojim srcem in jim ne vsiljujte nekaterih nepotrebnih "lesenih resnic". Smo v Evropi in se tudi nekateri kmetje obnasajte evropsko - drugace - tudi Vasi stroji vkljucno s prikljucki presegajo vec kot 5 ton.
31.1.2014Oceninakrkičuprija 
Moti me, da nekateri kvaziarhitekti nimajo nobenega posluha za kulturno dediščino. Kakšen beton, lepo vas prosim!
31.1.2014Ocenikalin 
Mejdun, zakaj pa tudi tega zbora krajanov ni vodil podžupan v družbi pro bono odvetnika in ostalih?
31.1.2014Ocenistraški prihajač 
Ste pa hudi, Šentjernejčani! Predlagam, da zamenjamo župane, mi vam našega in vi nam vašega. Mogoče bomo v Straži prej dobili obljubljen most!!!???
31.1.2014Ocenisnemalec 
A so ta zbor krajanov tudi snemali?
31.1.2014OceniTerminator 
@staraški prihajač. Tujega nočemo, našega pa radi damo, če ga želite. No, upam, da vam bo potem prišlo. Nam je že zdavnaj.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava