Dolenjski list
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Na dirki tudi formule. Tokrat od HE Blanca do Studenca


P. P.
21. 5. 2010, 10.20
Posodobljeno
09. 06. 2010 · 13:34
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

generlani_sekretar_dirke_janko_rezec.jpg
Generalni sekretar organizacijskega odbora dirke Petrol Sevnica Janko Rezec je deklica za vse...(Foto: P. P.)
dirka.jpg
Formula na dirki Petrol Sevnica.

V nedeljo, 23. maja, se bo s prvo izmed treh voženj začela 13. mednarodna avtomobilska gorska dirka Petrol Sevnica 2010. Tokratna izvedba dirke bo še bolj razburljiva kot dosedanje, saj bo proga letos precej daljša - 4.400 m s kar šestindvajsetimi ovinki. Boksi za dirkalnike bodo letos na platoju pri HE Blanca, kjer je dovolj prostora, ki ga je na Impoljci primanjkovalo.

Organizator, Avto društvo Studenec-Sevnica, je letos uspel uresničil tudi večletni cilj - podaljšanje proge.

formule_na_dirki_petrol_sevnica.jpg
Start je tudi pomemben...

"Dodali smo ovinek, ki spominja na sloviti Eau oruge na belgijskem dirkališču F1 Spa Francorshamps in kombinacijo ovinkov Le Comb, s to razliko, da bo na začetku tega ovinka na naši dirki start. Na to priložnost smo čakali več let, do izgradnje HE Blanca in okolice," pravi predsednik AD Studenec – Sevnica in generalni sekretar dirke Janko Rezec, ki je z družino in prijatelji organiziral prvo dirko Impoljca – Studenec leta 1992, ki pa jo je po petih ponovitvah doletel predah, ki je trajal vse do leta 2003.

"Reka Sava in predvsem njena okolica in pritoki so dobili ob dokončanju HE, predvsem pa njene infrastrukture, čudovito podobo, kamor je umeščena cesta za tekmovalno stezo. V prihodnosti bomo s tem izpolnili tudi pogoje za organizacijo evropskega prvenstva v gorskem avtomobilizmu, kjer bo tako imenovani Eau Rouge pokazal vse svoje značilnosti. Dirka pa bo že sedaj brez tega ovinka po kombinaciji dvojnega ovinka in ravnin ob vstopu na "stadion Impoljca" veliko bolj spektakularna, dirkačem bo ponujala ves adrenalin hitrosti ob močnem zaviranju ob vstopu na Impoljco, kjer bo ponoven pospešek in bo potrebna zbranost za vhod v desni ovinek ter takoj levi in zopet polni plin po ravnem vzponu proti Studencu," navdušeno razlaga Rezec. 

Letošnja mednarodna avtomobilska gorska dirka Petrol Sevnica 2010 bo štela za naslednja prvenstva gorsko hitrostnega avtomobilizma: FIA evropski pokal v gorskem avtomobilizmu, FIA Challenge, FIA evropsko prvenstvu starodobnih vozil v gorskem avtomobilizmu ter za odprto državno prvenstvo Slovenije in pokalno prvenstvo AŠ2005 v gorsko hitrostnem avtomobilizmu.

Zaenkrat se je organizatorjem že prijavilo 67 tekmovalcev iz osmih držav. Omeniti velja nastop Vladimirja Stankoviča, starega znanca in večkratnega zmagovalca sevniške dirke, z novim dirkalnikom reynard ford KL1 3000. V razredu enosedežnih formul F 3000 (D/E2-SS) bo nastopil v Sloveniji in Sevnici znan italijanski dirkač Marieto Nalon, ki je znan kot neustrašen, četudi razmere na progi niso ravno idealne za formule. Evropsko prvenstvo je tisto, ki ob kvalitetni dirki pač pripelje na start več formul.

Obeta se tudi boj v Evropskem pokalu s češkim favoritom Danom Michlom, že skupnim zmagovalcem sevniške dirke v letu 2008 z opel michl specialko in kar nekaj pravih gorskih specialk dirkalnikov mitsubishi lancer evolution, s katerimi nastopata tudi že zmagovalec sevniške dirke v državnem prvenstvu Sašo Horvat in Madžar Laszlo Hernadi, večkratni prvak FIA challengea, gorsko hitrostnega avtomobilizma. Na startu bo tudi nekaj subaru imprez.

V Evropskem prvenstvu starodobnih vozil, ki je letos v Sevnici najmočnejše odkar  organizirajo dirko, bo na startu tudi češki dirkač Josef Michl, večkratni evropski prvak v tem prvenstvu, ki pa bo imel letos hudo konkurenco, predvsem v ducatu čeških voznikov. Ti Sevnico vsako leto zelo radi obiščejo na čelu s Petrom Tyklom, starem znancu sevniške dirke s formulo. Na startu pa ne bo manjkal niti BMW 328 iz leta 1939, Švicarja Burckhardta Phillippa.

ceh_petr_tykal.jpg
Čeh Petr Tykal na sevniški dirki. (Foto: Pavel Perc)

Domače barve naj bi branili veteran Metod Papež, ki pa letos tekmuje za AMTK Klub iz Ljubljane z legendarnim dirkalnikom ford escort RS 2000 (Papež bo dirkal v prvenstvu Evrope starodobnih vozil), ter Alojz Udovč z Malkovca, z dirkalnikom nove generacije renault clio 2.0 R3, ki pa še ni potrdil prijave. Tudi letošnjo avtomobilistično prireditev bo dopolnjeval bogat spremljevalni program.

"Zahvalili bi se radi vsem sponzorjem, ki vsako leto podpirajo tradicionalno, letos že jubilejno 13. mednarodno avtomobilsko gorsko dirko Petrol Sevnica 2010, in tistim, ki prav letos sodelujejo prvič. Posebna zahvala gre občini Sevnica kot glavnemu sponzorju dirke, ki gorsko dirko v Sevnici podpira že od samega začetka in tudi letos, ko časi niso naklonjeni. Župan Srečko Ocvirk je tudi predsednik organizacijskega odbora dirke. Seveda pa ne bi šlo brez slovenske energetske družbe Petrol, generalnega pokrovitelja, ki je v tej vlogi vse od leta 2003," poudarja Rezec.

Mednarodno gorsko dirko Petrol Sevnica 2009 so omogočili še: glavni pokrovitelji, Zavarovalnica Triglav in ostali sponzorji Stilles Sevnica, GEN Energija, Nivo Celje, Tanin Sevnica, Siliko d.o.o. Ljubljana p.e. Sevnica, Horizont, Kopitarna Sevnica, Termoglas Boštanj in drugi.

Program 13. mednarodne avtomobilske dirke Petrol Sevnica 2010 se bo za organizatorje in tekmovalce ter njihove ekipe mehanikov začel že jutri z dopoldansko verifikacijo voznikov in tehničnimi pregledi ter popoldanskimi uradnimi treningi.

V nedeljo bo po prvi tekmovalni vožnji ob 10. uri uradna otvoritev dirke ob 12.15, nato pa bosta še druga tekmovalna vožnja ob 13. in tretja vožnja ob 15. uri.

Najboljšim bodo podelili priznanja ob 18.30 pri gostilni Janc na Studencu.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.