Dolenjski list
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Kakofonični generator Krško Boštjana Drinovca


P. P.
22. 4. 2011, 06.30
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

katja_ceglar_in_bostjan_drinovec.jpg
Pavel Perc
Katja Ceglar in Boštjan Drinovec. (Foto: Pavel Perc)

Kakofonija je beseda, ki je redko v rabi. Izvirno pomeni slab zvok oziroma neubranost glasov. Sicer pa se uporablja za označevanje glasbenih novosti, nenavadnih, disharmoničnih in nepričakovanih melodij, ustvarjenih mimo veljavnih harmoničnih pravil, ki vzbujajo presenečenje. "Ob vsem pa je bistvena tudi časovno-socialna kontekstualizacija," je poudarila direktorica Kulturnega doma Krško, Katja Ceglar ob odprtju razstave akademskega kiparja Boštjana Drinovca v Galeriji Krško. 38-letni kipar iz Ljubljane je tudi magister umetnosti. Je dobitnik županjine nagrade, Oko in duh in ustvarjalec Metelkove Mesta.

Ceglarjeva meni, da ni slučajno, da umetnik, ki je ustvaril tudi skulpturo krške dobrotnice Josipine Hočevar, tokratno razstavo Krško naslavlja z besedo, ki se lahko neposredno povezuje s področjem glasbe in zvoka. Že na samem začetku svoje umetniške poti je pristopil k ustvarjanju izrazito inovativno. Tridimenzionalnost ni zadoščala njegovemu eksperimentalnemu duhu.

Statično figuro je nadomestil s snovanji v smislu iskanja četrte dimenzije, gibanja v času, pravi Ceglarjeva. Skulpture je ustvarjal tako, da je v njihovo likovno izraznost in pripovednost vključeval različne, za kiparstvo netipične sestavine: uporabo osnovnih elementov, svetlobe, zvoka, predvsem pa gibanja. Vzporedno je začel ustvarjati serijo male plastike, t.i. male upornike, v katerih se prikriva tudi kanček simboličnih avtoportretov.

V različnih postavitvah, tako v okviru instalacij kot v okviru razstavnih prostorov, večkrat 'reciklira' in na novo kontekstualizira tudi nekatere svoje starejše skulpture. V njegovem stilnem izrazu se v posameznih sekvencah manifestira mešanica različnih stilov modernega kiparstva – konstruktivizma, pop arta, modernizma in sodobnih trendov.

tudi_slikarja_jozeta_marinca.jpg
Pavel Perc
Tudi akademskega slikarja Jožeta Marinča zanima Drinovčev opus.

Pri tem ne gre za stilna povzemanja, temveč za ustvarjanje izvirnih funkcionalnih rešitev, ki jih avtor prireja konceptom posameznih skulptur in serij, komentira Drinovčevo ustvarjanje Katja Ceglar. Dela Boštjana Drinovca so vsebinsko zelo pripovedna. Tudi resne in angažirane teme so prevedene v simbolistično poved in govorico na optimističen, lahkotno igriv in duhovit način. S tem pa tudi jasno kažejo, kako neposredno se njegovo ustvarjanje ikonografsko navdihuje v vsakdanjem življenju.

Postavitev razstave v Galeriji Krško je kakofonična. Na prvi pogled deluje kot neubrana in kaotična postavitev stilno povsem različnih del, ki nimajo skupnega imenovalca in smiselnih medsebojnih povezav. Naslov razstave Kakofonični generator Krško pa že v prvem trenutku razkriva prikrito namigovanje na Nuklearno elektrarno Krško, ki najbolj prepoznavno zaznamuje mesto Krško in v širšem okolju sproža vrsto ekološko naravnanih razmišljanj.

Imajo ekološko naravnani ukrepi sploh kakršenkoli smisel?

Osnovna pripovedna tema postavitve je energija v različnih pojavnih oblikah. Drinovčev Ekomodel, pri ogledu katerega je nujna uporaba temnih očal, tudi zaradi zaščite oči, je prekrit s tako rekoč pretirano količino žarnic. Te so sicer varčne, vendar kljub temu odražajo absurdnost pretiranega potrošništva sodobne družbe. Elektrika, raba električne energije je bistvena v novejši zgodovini za civilizacijski, tehnološki razvoj in udobje človeštva. Istočasno pa povratno bistveno vpliva na spreminjanje naravnega okolja.

Ali imajo ekološko naravnani ukrepi, kot so raba varčnih žarnic, ločevanje odpadkov, zmanjševanje emisij sploh kakršenkoli smisel za vse bolj materialistično in potrošniško naravnano človeštvo? se je vprašala Ceglarjeva v poglobljeni oceni Drinovčevega ustvarjanja v luči Kakofoničnega generatorja Krško, ki tvori celostno postavitev. Zajema vse stilne segmente Drinovčevega kiparstva. Likovno dovršeno, pripovedno lahkotno in neobremenjeno odraža, kako tesno in neposredno je umetnost povezana z vsakdanjostjo.

kakofonicni_generator_krsko004.jpg
Pavel Perc
Pogovor umetnikov s podžupanjo Nušo Somrak tik pred otvoritvijo Drinovčeve razstave.

Kaj lahko postorimo, da bi ohranili zdravo okolje zanamcem

Tudi krška podžupanja, Nuša Somrak, ki je odprla torkovo razstavo, je poudarila, kako posrečena se ji zdi postavitev Drinovčeve razstave na ogled ravno v času svetovnega dneva Zemlje in raznih akcij za čiščenje in ohranitev okolja, ko se mora sleherni vprašati, kaj lahko postori, da bi ohranili zdravo okolje zanamcem na tem planetu.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.