Dolenjski list
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Oglaševanje
Čas branja 4 min.

Po spodrsljaju Gozdnega gospodarstva s plakati nepričakovan preobrat


Dragana Stanković
12. 5. 2025, 06.00
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Da je lahko neljubi oglaševalski spodrsljaj povod za odlično sodelovanje, kaže primer Gozdnega gospodarstva (GG) Novo mesto, ki je lani razburilo del javnosti s svojimi jumbo plakati po Novem mestu.

GG novi plakati studenti.JPG
Ekonomska Novo mesto, VSŠ Medijska produkcija
Nove plakate Gozdnega gospodarstva Novo mesto so izdelali študentje programa Medijska produkcija Ekonomske šole Novo mesto, Višje strokovne šole..

Spomnimo, na plakatih je bila v ozadju silhueta golega ženskega telesa, s pripisom 'Je vaš vrt zapuščen? Uredite ga z našo pomočjo'.

Nanj so se s pismom v Dolenjskem listu kritično odzvali študentje in predavateljica novomeške višje medijske šole. Kot so med drugim zapisali, je sporočilnost plakata po njihovem mnenju »spolno stereotipna in žensko prikazuje kot spolni objekt«. In še: »Vse prevečkrat pa se zgodi, da so ženske prikazane v stereotipnih vlogah, ki jih omejujejo in pomanjšujejo, kar lahko krepi neenakost med spoloma in prispeva k družbenim predsodkom, ki jih prenašamo na mlajše generacije. Oglaševalci bi se morali zavedati, kako njihove odločitve in ideje vplivajo na druge ljudi ter kakšno sporočilo želijo dati javnosti

Primer obravnavala tudi oglaševalska zbornica

Pritožbo v zvezi z neprimernim oglaševanjem Gozdnega gospodarstva Novo mesto je prejela tudi Slovenska oglaševalska zbornica. V njej je bilo med drugim zapisano, da gre za »skrajno neokusno in seksistično zadevo, ki je žaljiva« ter za »degradacijo spola in absolutno nepotrebno mešanje vrtnarske/gozdarske in seksualne/pornografske industrije.«

Razsodišče oglaševalske zbornice je junija lani razsodilo, da je pritožba utemeljena. Kot je med drugim zapisalo v obrazložitvi, prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom, ni sprejemljivo. Oglaševalca je zbornica pozvala, naj preneha z objavljanjem spornih oglasov.

Nepričakovan preobrat

Nato pa se je zgodba nekoliko nepričakovano razvila v nadvse pozitivno smer. Direktor Gozdnega gospodarstva Miha Zupančič, ki je vodstveno mesto prevzel le malo po objavi spornih plakatov, je po objavi pisma medijske šole vzpostavil stik s šolo in začelo se je zanimivo sodelovanje.

GG Nm Miha Zupančič 1.JPG
Dragana Stanković
Miha Zupančič, direktor Gozdnega gospodarstva Novo mesto

»Mi smo v osnovi gozdarsko podjetje, z gozdarsko predelavo in vrtnarijo, na področju trženja pa v vsakem primeru potrebujemo nekaj pomoči. Po tem našem spodrsljaju smo videli, da bi bilo dobro, če bi lahko skupaj s šolo našli neko rešitev. Tako sem navezal stik s profesorico Jerco Božič Kranjec in začela sva razmišljati, na kakšen način bi lahko sodelovali morda že spomladi, ko potrebujemo najbolj aktivno oglaševanje,« pripoveduje Zupančič.

Kot je povedala Jerca Božič Kranjec, je bila poteza podjetja za šolo veliko presenečenje. »Ko smo sporen plakat zaznali, nam ni bilo vseeno. Šlo je plakat priljubljenega lokalnega podjetja in biti kritičen do nekoga, ki ti je blizu, je težko. Toda zadeva je bila vendarle tako vpijoča, da so se študentje kljub temu želeli oglasiti. Zdelo se nam je, da če že delujemo kot medijska izobraževalna ustanova na našem območju, je prav, da se na lokalne stvari tudi odzivamo.« Šola sicer sodeluje z mnogimi lokalnimi ustanovami in organizacijami, kot so Rdeči križ, Dom starejših občanov, Šola zdravja, Mestna občina Novo mesto in druge.

GG Nm plakat.JPG
Dragana Stanković
Nove plakate Gozdnega gospodarstva Novo mesto so izdelali študentje programa Medijska produkcija Ekonomske šole Novo mesto, Višje strokovne šole.

»Tak odziv je bil nekaj najlepšega, kar se je lahko zgodilo. Smo pa glede na stanje duha v družbi, ko ljudje večinoma zgolj kritizirajo dejanja drugih, tudi mi pričakovali zgolj kritike na naš odziv. No, nekaj jih je tudi zares bilo,« pravi. »Seveda smo direktorjevo pobudo z veseljem zagrabili. Študentje so bili navdušeni, saj so delali na konkretnem primeru iz lokalnega okolja. Ko so bili plakati postavljeni, so si jih z navdušenjem ogledali na terenu. Res so bili ponosni na svoje delo, in to upravičeno,« je povedala.

Študentje so se izkazali

Študentje so vse leto delali na oglaševalski kampanji. Najprej so obiskali podjetje, da so spoznali in začutili, kaj in kako v podjetju delajo, nato pa skupaj z vodstvom podjetja izoblikovali končno idejo. Po fotografiranju je pri predavatelju Urošu Raztresnu sledila obdelava fotografij, oblikovanje plakatov pa pri Dejanu Paski.

»Menim, da plakati, ki so jih ustvarili študentje, res na prijazen način prikažejo tisto, kar smo želeli, torej kaj vse v GG delamo in nudimo, pa da imamo res predane delavce, ki vlagajo veliko truda v vzgojo lastnih, kakovostnih sadik. Prav kakovost produktov, ki jih nudimo, je naša tržna prednost, po kateri smo tudi poznani. Vse to je iz plakatov tudi razvidno in menim, da so študentje res dobro zadeli bistvo, kaj želimo ljudem sporočiti,« je dejal Zupančič.

plakat objavljen2.JPG..JPG
Ekonomska Novo mesto, VSŠ Medijska produkcija
V podjetju Gozdno gospodarstvo Novo mesto so bili nad študenti in njihovo ustvarjalnostjo navdušeni.

»Ko smo iskali samo idejo, smo prišli do tega, da želimo prikazati vrtnarja, ki ga prepoznaš. Kajti vsi, ki hodimo v to vrtnarijo, ljudi, ki so na plakatih, prepoznamo. Poanta zgodbe je prav v tem, v tej lokalnosti, prepoznavnosti in seveda predanosti. S tem, ko vrtnar drži sadiko v rokah, smo želeli pokazati: izvoli, vzgojil sem jo zate. In tudi slogan Vrtnariva skupaj smo zastavili v tem smislu, češ pridi in bova skupaj poiskala rešitev,« pojasnjuje Božič Kranjčeva.

80 let podjetja in šole

Ali bo sodelovanje trajalo tudi v prihodnje, še niso konkretneje razmišljali. »A glede na to, da smo postavili neke temelje, bi prav gotovo lahko še kaj skupaj naredili,« je dejala Jerca Božič Kranjec.

Tudi po mnenju Zupančiča bi bilo sodelovanje dobrodošlo tudi v prihodnje, saj se je, kot je dejal, se je zadeva pokazala kot dobra in uspešna.

»Mi poznamo svoj posel, svet trženja pa je postal že svojevrstna tekma, vse bolj agresivna in neprimerna. In včasih si pač moraš priznati, da na kakšen področju rabiš tudi pomoč,« dodaja Zupančič, ki je z mislimi tudi že pri nekem drugem projektu. Podjetje namreč letos praznuje 80 let delovanja, enako obletnico pa jeseni obeležuje tudi Ekonomska šola, pod katero sodi tudi Višja strokovna šola in pod njeno okrilje program Medijska produkcija.

X

© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.