Jožica z novomeške tržnice: Brez mesnice ni kupcev, brez parkirišč tudi ne
Ta čas v Novem mestu, v ožjem mestnem jedru, potekata dve pomembni in dolgo časa čakani prenovi, ki ta čas zaradi zapore ceste tudi precej motita promet skozi središče me
Obnova Narodnega doma in prenova mestne tržnice sta časovno usklajeni tako, da dela, zaradi katerih je za ves promet zaprta Sokolska ulica, potekajo na obeh objektih sočasno. Na Narodnem domu gre ta čas že h koncu prenova vzhodne fasade, in ko bodo odstranjeni gradbeni odri, bo lahko stekel promet po Muzejski ulici in naprej od križišča s Sokolsko tudi po tej ulici mimo Narodnega doma proti Kandijskemu mostu.
To bo vsaj nekoliko olajšalo promet v tem delu mesta, saj ta zdaj poteka po precej težko prevoznih Kosovi ulici, za Jakčevim domom in Bregu.
Nekoliko pozneje je predvidena sprostitev prometa po celotni Sokolski ulici — veljavno dovoljenje za zaporo ceste je izdano do 11. novembra.
Na gradbišču nove mestne tržnice so že končana arheološka izkopavanja za 1. fazo obnove na območju predvidenega novega objekta, kjer je bilo po besedah arheologov iz podjetja PJP iz Slovenske Bistrice kar nekaj najdb, ki bi bile vredne predstavitve na posebni razstavi, niso pa našli česa, kar bi bilo smiselno zavarovati, na primer ostankov temeljev zgradb.
Trenutno izkopavajo na južnem delu gradbišča ob Muzejski in Sokolski ulici, kjer pripravljajo tudi zaščito gradbene jame, na severnem delu pa izvajajo opaževanje, betoniranje temeljev in zasip med temelji.
Kot smo že poročali, je mestna tržnica za čas obnove preseljena v neposredno bližino pod šotor na nekdanji vrt San Sebastian, kjer pa se ne obiskovalcev ne ponudnikov ne tre.
Jožica Grajžl iz Spodnjega Starega Grada pri Krškem, ki na novomeški tržnici ob tržnih dneh že 31 let prodaja potico, razno pecivo in piškote, je ena izmed treh stalnih ponudnikov na nadomestni tržnici: »Ob ponedeljkih pridemo na tržnico samo trije ali štirje ponudniki, le trije prihajamo redno. Drugih ni, ker tudi kupcev ni, predvsem zaradi zapore ceste in prometnega režima, ki je za starejše prezahteven, saj se ne znajdejo.
Poleg tega precej ljudi niti ne ve, kje je začasna tržnica oziroma da sploh obstaja, še posebej če so iz drugih krajev. Domačini pa vejo zanjo in naše stalne stranke nas še vedno obiščejo, čeprav se mi še vedno zgodi, da pride kakšna stara stranka in mi reče, da ni vedela, kje smo in da je prišla prvič.«
Kar se tiče nove tržnice, ki jo Grajžlova že težko čaka, predvidoma pa naj bi jo odprli novembra prihodnje leto, jo moti le to, da niso pod njo predvideli garaž: »Za nas, prodajalce, bi bilo super, da bi imeli kam umakniti avtomobil, za čas, ko prodajamo na tržnici. Avtomobil moraš nekam dati, a ne daleč. Ne moreš robe na stojnici pustiti toliko časa brez nadzora, medtem ko voziš avtomobil na kakšno oddaljeno parkirišče.
Parkirišča so največji problem. Noben star človek ne bo nosil nakupljenega prav daleč. Je pretežko. Kot mi povedo kolegice, veliko več prodajo tam, kjer so tržnice poleg trgovskih centrov, kjer lahko prodajalci in tudi kupci parkirajo v neposredno bližini.
V Novem mestu pa je bil in bo problem tržnice predvsem dostopnost. Še tako luksuzna tržnica za stranke, če ni dostopna, ni nič boljša.«
Poleg tega Grajžlova izpostavlja še en problem: »Ostali smo brez mesarice, ki ni dobila kontejnerja in ji ni uspelo odpreti trgovine niti v katerem izmed bližnjih prostorov. Zaradi tega imamo tudi mi manjši promet.
Meso potrebuje človek vsak dan sveže, in ko so ljudje k njej hodili po meso, so obiskali tudi naše stojnice. Zdaj jih pa ni.«
E-novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se