Širitev Adrie Mobil: Nova tovarna v trikotniku med Straško in Zaloško cesto
Adria Mobil načrtuje gradnjo nove tovarne v trikotniku med Straško in Zaloško cesto ter načrtovano zahodno obvoznico.
Tudi promocijski center za vso Evropo in PZA za strateške kupce
Adria Mobil se širi proti jugu, proti olimpijskemu centru, kjer namerava na trikotnem območju zgraditi proizvodno dvorano, promocijski center s servisom in med drugim tudi parkirišče za avtodome s posebnim namenom.
Na novembrski seji je novomeški občinski svet v prvi obravnavi potrdil dopolnjeni osnutek odloka o Občinskem podrobnem prostorskem načrtu (OPPN) Adria jug, ki predvideva širitev dejavnosti podjetja Adria Mobil. Gre za območje v trikotniku med Zaloško cesto, ki pelje od krožišča pri tovarni Adria Mobil proti olimpijskemu centru, cesto od krožišča proti Prečni in predvideno novomeško zahodno obvoznico. Danes tam danes raste večinoma manj vreden gozd, ki ga je veliko posekanega tudi zaradi sanitarnih odločb pristojne gozdarske službe.
Občinski svet je 64.540 m2 veliko območje za gradnjo namenil že pred tremi leti, tokrat pa je sprejel dopolnjen OPPN, ki predvideva gradnjo v dveh fazah, v prvi predgradnjo državne ceste zahodne novomeške obvoznice, druga pa bo prišla na vrsto, ko bo obvoznica zgrajena.
Problem je odvoz okoli 500.000 m3 materiala
Kot pove podsekretar za prostorsko načrtovanje na Mestni občini Novo mesto Izidor Jerala, prostorski načrt obsega tri sklope. Prvi predstavlja proizvodne prostore, kamor namerava podjetje Adria Mobil preseliti proizvodnjo iz začasnih proizvodnih prostorov v Biču. V drugem sklopu bo Adria Mobil uredila svoj promocijski oziroma prodajno-izkustveni center in servis. Zdaj imajo v Evropi štiri take centre, ki jih bodo, ko bo svoja vrata odprl predvideni center v Novem mestu, ukinili. Gre za reprezentančno stavbo, za katero Adria Mobil pridobiva rešitve znanih arhitekturnih birojev. Zanimiva je tudi višina objektov, ki je zaradi bližnjega letališča in zagotavljanja varnosti letalskega prometa omejena na 14 m nad koto pritličja.
Pred gradnjo bo z območja treba odstraniti okoli 500.000 m3 materiala, kar je precej zahteven projekt, saj ne bo preprosto najti odlagališča v relativni bližini gradbišča, prevoz na bolj oddaljene lokacije pa bi bistveno podražil gradnjo. Od rešitve odvoza izkopanega materiala je odvisen tudi začetek gradnje.
Na južnem delu trikotnika je predviden PZA, parkirišče za avtodome, namenjeno svojim uporabnikom in strateškim kupcem. Parkirišča za zaposlene so predvidena na južnem delu v špici trikotnika pa tudi ob Straški cesti; del teh bo tudi nadkrit, del parkirišč pa bo namenjen gotovim izdelkom. OPPN predvideva tudi precejšnjo ozelenitev območja med objekti z zasajenim in mogoče tudi obstoječim drevjem.
OPPN predvideva tri priključke na Straško cesto, od tega dva semaforizirana, ki bosta območje povezovala z obstoječo tovarno, in dva začasna priključka na Zaloško cesto, ki bo ob gradnji zahodne obvoznice poglobljena. Ko bo zgrajena zahodna obvoznica, bo tovarna Adria Mobil dobila tudi neposredni priključek nanjo z Zaloške ceste, kamor bo speljana večina tovornega prometa, ki zdaj poteka po cesti, ki od območja vojašnice vodi do krožišča pri tovarni Adria Mobil.
E-novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se