Dolenjski list
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Ragovska ulica
Čas branja 3 min.

Tudi oni bi radi parkirali, pa pred bloki ni prostora


Igor Vidmar
20. 3. 2025, 14.00
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Ragovski ulici v Novem mestu se v kratkem, predvidoma v prihodnjih dveh letih, obeta precej velik gradbeni poseg: obnova vodovodnega in kanalizacijskega sistema, kar je po mnenju stanovalcev tamkajšnjih blokov in vodstva Krajevne skupnosti Majde Šilc priložnost, da v ulici uredijo tudi parkirne prostore, ki jih tam res manjka.

20250317_10883.JPG
Igor Vidmar

V blokih, ki jih je tedanji IMV za svoje delavce zgradil leta 1965, je danes 34 stanovanj, v katerih živi 80 stanovalcev. Ti imajo na razpolago vsega štirinajst parkirnih mest pred blokoma in dodatnih devet neoznačenih parkirnih mest na cestišču, kar je veliko premalo.

Da parkiranje na cestišču, tudi če bi bila tam parkirna mesta označena, ni dobra rešitev, se zavedajo stanovalci in tudi vodstvo krajevne skupnosti. »Poleg tega, da stanovalci nimajo na voljo primernih parkirnih mest, gre tudi za varnostni problem, saj je ulica tudi peš povezava med starim mestnim jedrom oziroma Kandijo in Ragovim logom, ki jo uporabljajo starejši sprehajalci in tudi otroci iz bližnjega vrtca, avtomobili, parkirani ob robu cestišča, pa močno zmanjšujejo preglednost,« meni predsednik Krajevne skupnosti Majde Šilc Adolf Zupan

»Krajevna skupnost je prisluhnila pobudi nas stanovalcev in na občino naslovila predlog ureditve parkirnih prostorov. Naši bloki so bili zgrajeni pred šestdesetimi leti, ko je teh 14 parkirnih mest zadoščalo za potrebe stanovalcev. Poleg tega gre za manjša parkirna mesta, saj so bili takratni avtomobili manjši in precej ožji od današnjih,« pojasnjuje Jernej Čefarin, stanovalec tamkajšnjih blokov in pobudnik ureditve novih parkirnih mest.

Predlog krajevne skupnosti je, da bi ob obnovi vodovodnega in kanalizacijskega sistema, ko bodo morali zaradi ločenih sistemov meteorne in fekalne kanalizacije cesto razširiti oziroma jo delno vkopati v pobočje, s širitvijo pridobili dodatnih 37 parkirnih mest. Taka ureditev bi sicer projekt podražila, vprašanje pa je, za koliko.

Po občinski oceni naj bi ta poseg stal 16.700 evrov na parkirno mesto, po oceni vodje projekta za izdelavo idejne študije, ki jo je naročila krajevna skupnost, Almira Džamdžića, pa 10.000 evrov. V obeh primerih je največji strošek projekta vkop v brežino in gradnja opornega zidu.

Na pobudo tamkajšnjih stanovalcev in krajevne skupnosti se je novembra s pismom odzval tudi župan Gregor Macedoni.Med drugim je pojasnil, da je cilj projekta urejena in varna ulica, namenjena ljudem: »Avtomobili v 21. stoletju niso na prvem mestu gradnje javne infrastrukture in površin. Avto je sredstvo, ki pomaga v vsakdanjem življenju, in stanovanje z lastnim parkiriščem je vrednost, ki je tržno ovrednotena. Lokalna skupnost ima nalogo zagotavljati površine za zasebna parkirna mesta v okviru prostorskega načrtovanja. Prav tako mora zagotoviti javna parkirna mesta za uporabnike, kjer je območje zgoščenih poslovnih in upravnih dejavnosti. Na območjih, na katerih se je zaradi standardov iz preteklosti zgradilo premalo parkirnih mest in so ta namenjena samo stanovalcem, občina skuša ob prednostnem načelu (pešci in kolesarji) umestiti čim več parkirnih mest. Ob obravnavi različic je morda smiselno, da upoštevate, da je letna najemnina, vezana na eno vozilo, v javni parkirni hiši 700 evrov, najemnina na odprtih parkiriščih 2. cone pa 300 evrov. Stanovalci se lahko organizirate in zgradite lastniška parkirna mesta v podzemnem nadstrešku na podlagi stavbne pravice Mestne občine Novo mesto.«

Predsednik krajevne skupnosti Adolf Zupan je različne poglede komentiral z ugotovitvijo, da pri ureditvi ulice ne gre le za prenovo vodovodnega in kanalizacijskega sistema, pač pa tudi za varnostni vidik in urejenost neposredne okolice lepo urejenega mestnega jedra. Almir Džamdžić dodaja, da bi precejšen del stroškov, ki so jih vračunali v oceno stroška gradnje parkirišč, nastal ob obnovi vodovodnega in kanalizacijskega sistema, tudi če parkirišč ne bi zgradili.

Kot je dejal Jernej Čefarin, pa je pri vsem tem pomembno, da sta obe strani pripravljeni na kompromis. Svoja stališča bi lahko precej zbližali že na sestanku, predvidenem za jutri.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.