Dolenjski list
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Stara cesta proti Otočca razpada

Cesta, luknjasta kot švicarski sir


M. Žnidaršič
20. 3. 2008, 00.20
Posodobljeno
14:42
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

lesnica.jpg
Po cesti proti Otočcu je vožnja

Cesta skozi Lešnico proti Otočcu je milo rečeno slaba. Udarne jame, zlomljeni in poškodovani robovi ceste in uničene bankine predstavljajo pravo prometno nevarnost za vse udeležene v prometu, predvsem pa za kolesarje, ki jih je na cestah vsak dan več. Cesta, ki je bila že tako ali tako potrebna obnove, je, odkar gradijo avtocesto mimo Novega mesta in se po njej dnevno vali množica tovornikov, čedalje bolj katastrofalna. A ker gre za državno cesto, lahko novomeška občina pristojne o njenem nevzdržnem stanju pravzaprav le opozarja.

To so v prvih dneh marca ponovno naredili, a do začetka tega tedna od Direkcije RS za ceste (DRSC) še niso dobili odgovora. Direktor občinske uprave Sašo Murtič je pojasnil, da so v dopisu DRSC opozorili, da bo mestna občina, glede na to, da po končani gradnji predvidevajo prekategorizacijo sedanje hitre ceste v regionalno in omenjeno regionalno cesto v občinsko, to cesto prevzela le urejeno. Prenovo bi seveda potrebovala že sedaj, vreme bo vse lepše, na cesti pa vse več kolesarjev in turistov.

O prihodnosti te ceste smo povprašali DRSC, a so bili v odgovoru zelo skopi. V službi za odnose z javnostmi so zapisali:

“V okviru investicijskega vzdrževanja cest, ki so v pristojnosti Direkcije, dela na omenjeni regionalni cesti niso predvidena. V okviru rednega vzdrževanja cest pa bodo potekala vzdrževalna dela v skladu s sprejetim letnim planom dela za zagotavljanje prometne varnosti na tej cesti. Podatka glede kategorije omenjene ceste po izgradnji avtoceste zaenkrat ni mogoče podati, saj je potrebno sprožiti postopek prekategorizacije, na podlagi česar bo mogoče določiti rang in razred ceste.”

mackovec.jpg
Oster ovinek na križišču z regionalno cesto Mačkovec – Otočec. Po normativih

Kar nekaj previdnosti, predvsem tistih, ki radi nekoliko bolj pritisnejo na plin, zahteva tudi oster ovinek v začetku te regionalne ceste na križišču z novo cesto pred Lešnico. V minulih mesecih je že bilo nekaj nesreč, ki pa k sreči niso imele večjih posledic. Kot smo izvedeli, bo ta oster ovinek ostal tak, kot je, cesta proti Otočcu pa naj bi bila po predvidevanju stroke po dokončanju avtoceste precej manj obremenjena.

Na Darsu so pojasnili, da se bo nova cesta v nadaljevanju navezala na sedanjo hitro cesto (H1).

“V okviru gradnje avtocestnega odseka Lešnica-Kronovo bo na njej zgrajeno nivojsko križišče pri novem nadvozu za Jelše, krožišče v avtocestnem priključku Kronovo, križišče za Dolenje Kronovo, križišče za Šmarješke Toplice in navezava na obstoječo lokalno cesto Kronovo-Draga. Med križiščem za Dolenje Kronovo in mostičkom čez potok Toplica pred gostilno Domen bodo zgrajeni tudi pločniki, avtobusna postajališča in javna razsvetljava. Zaradi tega bo predvidoma od 10. aprila do konca junija zaprta sedanja H1 med Lešnico in Kronovim, promet pa bo preusmerjen na severno polovico avtocestnega odseka Lešnica–Kronovo.”

Ukrepe za umiritev prometa na H1 od Hrastja do Kronovega obravnava posebna študija, ki jo je junija lani po naročilu prometnega ministrstva oziroma DRSC-ja izdelala Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani. Po tej študiji naj bi se obstoječi vozni pasovi zožili iz sedanjih 4,20 m na 3,25 m, kolesarski promet pa bi v Mačkovcu iz kolesarskih stez na novozgrajeni obvoznici speljali no bodočo lokalno cesto Mačkovec-Otočec-Kronovo. Žal pa ti ukrepi niso del gradnje avtocestnega odseka Lešnica- Kronovo.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.