Dolenjski list
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Po poškodbi prepusta
Čas branja 3 min.

Pol ceste v Šentlenartu je še vedno zaprte


Martin Luzar
18. 3. 2025, 06.00
Posodobljeno
12:50
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Cesta Brežice–Krško je v Šentlenartu že več mesecev polovično zaprta za promet. Zaporo so postavili, potem ko so ugotovili poškodbo prepusta oziroma mostička nad potokom.

zapora-ceste
M. L.
Zaradi napol zaprte ceste nastaja pred semaforjem dolga kolona vozil.

Na Direkciji za infrastrukturo (DRSI) med ključnimi razlogi za dolgotrajno zaporo navajajo, da se niso uspeli dogovoriti glede posega na zemljišče z enim izmed lastnikov. »V sklopu sanacije prepusta je bil prvotno predviden dvosmerni obvoz. Eden izmed lastnikov se z obvozom po njegovem zemljišču ni strinjal. Težavo sta namreč predstavljala bližina hiše in prehod prek aktivnega vodnjaka. Zaradi navedenega je bilo treba projektno dokumentacijo prilagoditi na način, da sta mogoči dvofazna gradnja in enosmerna prometna ureditev. V tem primeru obvoz ne bo potreben. Lastnik se je s takim načinom gradnje strinjal, pogodba za odkup zemljišča pa je že podpisana,« so ob koncu februarja pojasnili na direkciji.

Predvidena je gradnja 17 metrov dolgega armiranobetonskega prepusta, hkrati pa bodo zgradili kolesarsko stezo in pločnik. Kot so nam konec februarja povedali na direkciji, je v pripravi razpisna dokumentacija za izbor izvajalca gradbenih del, gradnja pa bi se lahko začela poleti.

Lastnik zemljišča pojasnjuje

Gregor Gerjevič, lastnik zemljišča, ki ga omenjajo na direkciji, je povedal, da »zaradi neresničnih in zavajajočih zapisov in informacij, ki so se med drugim pojavile tudi v vašem časopisu«, podaja kratko kronologijo dogajanja v povezavi s polovično zaporo ceste.

Do poškodbe prepusta pod omenjeno cesto je po njegovih besedah prišlo v noči s 26. na 27. junij 2024 ob izjemno povečanem pretoku vodotoka. Poškodba prepusta je povzročila poškodbo oziroma posedanje vozišča na tem delu. V naslednjih dneh je upravljavec ceste postavil prometno signalizacijo z enosmerno ureditvijo prometa, ki vključuje tudi semafor.

zapora-ceste
M. L.
Vsakdanja slika

»Za rekonstrukcijo celotne trase ceste Šentlenart–Zgornja Pohanca je bila stanovalcem že pred časom predstavljena projektna dokumentacija. V njej so med drugim predvidene tudi obnova in razširitev vozišča ter gradnja kolesarske steze na tem odseku. Ob omenjenem dogodku se je za smotrno izkazalo, da bi del poškodovanega vozišča oziroma prepust uredili skladno z že narejeno in predstavljeno dokumentacijo. Del te rešitve je tudi poseg na zemljišča v lasti naše družine.

Glede zagotovitve zemljišč smo imeli v letu 2024 na strani DRSI tri formalne stike (predlog za soglasje, osnutek pogodbe in sestanek na terenu). Na vse pobude smo se odzvali aktivno, takoj po prejemu oziroma v naslednjih dneh. Predlogov nismo nikoli zavračali, želeli smo samo natančnejše opredelitve o posegih v naše zemljišče, predlagali rešitve in dopolnitve ter zahtevali uradno cenitev zemljišča. Komunikacija je potekala korektno, na čas trajanja povratnih odzivov DRSI pa nismo imeli vpliva. Tretji, zadnji stik smo imeli v decembru 2024, ko smo se na lokaciji sešli s predstavniki DRSI (prisoten je bil tudi predstavnik Občine Brežice) in se dokončno dogovorili o sprejemljivi rešitvi. Konec februarja 2025 nam je bila v podpis posredovana pogodba. Z občine nas do navedenega sestanka ni nihče kontaktiral ali kako drugače podprl. Samo iz medijev smo zaznali, da je bila zadeva izpostavljena na eni izmed sej občinskega sveta«, pravi Gregor Gerjevič

Največje žrtve prebivalci

Kot poudarja, so stanovalci, ki živijo ob omenjeni magistralni cesti, in drugi vsakodnevni uporabniki največje žrtve neurejenosti omenjene cestne povezave. Ta cesta, ki povezuje Brežice s Krškim, je ena najbolj prometnih v občini.

»Je zelo nevarna, dotrajana, ozka, na več odsekih poškodovana, ob tem pa nevarno prečka tudi železniško progo (nivojsko križanje). V naselju nimamo pločnika, prehoda za pešce in cestne razsvetljave, skratka, ta cestna povezava nujno potrebuje čimprejšnjo rekonstrukcijo. Ob zdajšnji zapori se stanovalci, ki živimo ob začasnih semaforjih, srečujemo s povečanih hrupom in z onesnaženjem ob čakanju in speljevanju vozil. Čakajoči skozi okna mečejo smeti, pločevinke, cigaretne ogorke in drugo. Zato prebivalci na tem območju nimamo nikakršnega motiva za zavlačevanje zadev, ravno nasprotno. Zakaj se zadeva premika s tako počasnim tempom, ne morem komentirati,« pravi Gerjevič, ki poudarja, da je od nastanka okvare in postavitve zapore minilo že osem mesecev. »Razlog za tako dolgo trajanje postopkov nikakor ni na naši strani, zato vas prosim, da če poročate o zadevi, to korektno predstavite svojim bralcem,« je v našem pogovoru rekel Gregor Gerjevič.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.