Otroci rastejo, prostori ne: belokranjska šola poka po šivih. Kdaj rešitev?
Število otrok s posebnimi potrebami v Beli krajini narašča, primanjkuje tudi strokovnega kadra. Za prenovo nekdanjega dijaškega doma pridobili sofinanciranje.
Osnovno šolo s prilagojenim izobraževalnim programom z nižjim izobrazbenim standardom Milke Šobar - Nataše Črnomelj od 1. januarja 2025 vodi nova ravnateljica Judita Rupnik, ki je članica kolektiva že 13 let. V tem času se je število otrok s posebnimi potrebami v Beli krajini občutno povečalo, s tem pa se iz leta v leto stopnjujejo tudi prostorski in kadrovski izzivi, s katerimi se spoprijema šola.
Naraščanje števila učencev je posledica več dejavnikov. Nekateri učenci zaradi narave svojih težav ostajajo vključeni v posebni program do 26. leta starosti, saj se ne morejo vključiti v varstveno-delovne centre. V zadnjih letih se povečuje tudi število otrok z motnjami avtističnega spektra, kar je trend, zaznaven po vsej Sloveniji.
Pri delu dodatne izzive prinaša tudi romska skupnost, saj nekateri romski učenci osnovno šolo obiskujejo neredno in zato zaostajajo v znanju. Zaradi hudih učnih težav in neustrezne pripravljenosti so zato prešolani v prilagojene programe. Po besedah ravnateljice je med 86 učenci, ki trenutno obiskujejo šolo, 37 romskih učencev.
Otroci z zmerno, težjo ali težko motnjo v duševnem razvoju se lahko v posebni program vključijo že pri šestih letih. V preteklosti so bili nekateri učenci nastanjeni v dijaškem domu, ki pa so ga leta 2013 zaprli, zato so danes vsi učenci vozači.
Del učiteljev OŠ Milke Šobar - Nataše izvaja dodatno strokovno pomoč tudi na rednih osnovnih šolah v vseh treh belokranjskih občinah. Največ učencev prihaja iz občine Črnomelj, ki je tudi ustanoviteljica šole, soustanoviteljici pa sta občini Semič in Metlika. Učenci, ki uspešno končajo devetletni program, se lahko vpišejo v nižje poklicno izobraževanje v Novem mestu, kjer se nekateri izkažejo kot zelo uspešni.
Ne samo prostorska, stiska je tudi kadrovska
Kljub številnim izzivom je šola izjemno dejavna. Najbolj prepoznaven je projekt S-faktor, v okviru katerega učenci snemajo kratke filme, zaključna prireditev pa vsako leto poteka v Semiču. Učenci sodelujejo tudi v pevskem zboru, so športno aktivni – med njimi izstopa športnik Rožek – in se redno vključujejo v prireditve lokalnega okolja.
Posebno poglavje je kadrovska stiska. Šola sicer zaposluje 35 učiteljev, a močno primanjkuje specialnih pedagogov, ki jih je na trgu dela zelo težko pridobiti. Nekateri učitelji drugih strok so zato opravili dodatna usposabljanja, drugi so zaposleni za določen čas.
Čeprav je šola lepo urejena in vzdrževana, prostorsko poka po šivih. Primanjkuje učilnic, specializiranih prostorov in športnih površin, telovadnico pa si delijo z učenci OŠ Mirana Jarca. Zaradi povečanih potreb so nekdanje stanovanje preuredili v gospodinjski učilnici.
Dolgo pričakovano olajšanje je prinesla novica o uspehu na razpisu ministrstva za vzgojo in izobraževanje. »Veseli nas, da je bila občina uspešna na razpisu in pridobila sredstva za prenovo nekdanjega dijaškega doma za potrebe naše šole, in sicer v drugem nadstropju in na podstrešju,« pove ravnateljica. Občina je pri poldrugi milijon evrov vredni naložbi pridobila skoraj milijon nepovratnih sredstev.
Projekt vključuje obnovo in ureditev več kot 800 kvadratnih metrov novih učnih in večnamenskih prostorov, protipotresno ojačitev objekta, vgradnjo dvigala in novo opremo. Razliko do celotne vrednosti bodo sofinancirale vse tri belokranjske občine. Gradnja naj bi se začela junija 2026, dokončanje pa je predvideno avgusta 2027.
E-novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se