Za oživitev dolenjske železnice - kdaj bodo vlaki hitrejši, bolj uporabni
V Podjetniškem inkubatorju Bela krajina so včeraj pripravili prvi meddržavni forum Poti prihodnosti: Ljubljana-Novo mesto-Karlovec-Zagreb.
V organizaciji Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje so govorili o revitalizaciji železniške proge Ljubljana-Zagreb, ki bo po besedah direktorja združenja Marka Vukobrata prinesla nove razvojne priložnosti.
Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje Poti prihodnosti Ljubljana-Novo mesto-Karlovec-Zagreb je bilo leta 2023 ustanovljeno prav z namenom oživitve in posodobitve železniške proge med Ljubljano in Zagrebom. Po besedah njegovega direktorja Vukobrata projekt teče postopoma.
Trenutno je v gradnji nov potniški center v Ljubljani, v izdelavi je študija variant za del proge od Ljubljane do Ivančne Gorice, katere javno razgrnitev pričakuje po novem letu. "S tem bomo korak po koraku prišli do državnega prostorskega načrta, v naslednjih letih pa tudi do začetka gradnje omenjenega prvega dela proge od Ljubljane do Ivančne Gorice," je povedal ob robu foruma.
Dolenjska
Postopoma po njegovih besedah začenja tudi priprava na izvedbo drugega dela projekta, to je od Ivančne Gorice do Novega mesta, nato bo stekla še priprava tretjega dela od Novega mesta do državne meje. Vmes bo treba urejati tudi železniška postajališča.
Ob tem je pojasnil, da bo po prenovi železniške postaje v Ljubljani najprej stekla prenova železniške postaje na Škofljici. V Novem mestu je med drugim predviden potniški center, ki bo združen z avtobusno postajo in bo omogočal širše stičišče tudi z ostalimi možnostmi prevoza, je povedal.
Namen projekta je, da bi bili vlaki hitrejši, bolj uporabni in privlačni za potnike, je dejal. V ta namen je v prvi fazi predvidena zamenjava vse potniške garniture, dodaten čas naj bi pridobili z modernizacijo signalnih in varnostnih naprav. Tako naj bi bili vlaki hitrejši, še preden bodo v celoti prenovili omenjeno progo, je povedal.
Včerajšnji forum je združil predstavnike državnih institucij, regionalnih skupnosti, železniških podjetij, razvojnih agencij in strokovne javnosti iz Slovenije in Hrvaške. V okviru foruma je potekala tudi okrogla miza, na kateri so obravnavali vprašanja financiranja, tehnične izvedljivosti, upravljanja in realne časovne izvedbe projekta.
E-novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se