Pipan in Berger o gimnazijskih dneh

S pogovorom z uglednima slovenskima gledališčnikoma Janezom Pipanom in Matjažem Bergerjem so v novomeški gimnaziji včeraj pričeli niz srečanj Bralnega krožka bibliofil, na katerih bodo v nadaljevanju gostili slovenske umetnike in ostale uspešne ustvarjalce, nekdanje dijake Gimnazije Novo mesto. Srečanja Bralnega krožka Bibliofil niso novost. Gimnazijci so že doslej prirejali srečanja z znanimi osebami, poslej pa bodo vabili le nekdanje dijake, saj v pogovoru z njimi odkrivajo del dolgoletnega izročila te ugledne novomeške izobraževalne ustanove in spoznavajo ustvarjalnost ter vzgibe, ki so odločilno vplivali na poklicno in življenjsko pot njihovih sogovornikov.
Stična točka prvega para gostov ni bila le novomeška gimnazija, njuna pot je tudi poklicno prepletena. Oba sta gledališka ravnatelja, Janez Pipan Slovenskega narodnega gledališča Drama v Ljubljani in Matjaž Berger novomeškega Anton Podbevšek Teatra, in uspešna režiserja.
Kot literarno nadarjena dijaka sta oba izstopala iz gimnazijske dijaške množice, oba sta bila urednika gimnazijskega glasila Stezice, na oba je vplival takratni gimnazijski profesor Janez Kolenc in ju na določen način usmeril.
Oba sta diplomirala na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo, oba sta avantgardista, oba sta šla skozi ljubljansko Slovensko mladinsko gledališče in pristala na ravnateljskih mestih, kjer se danes ubadata s podobnimi težavami in izzivi.
Kot je v uvodu povedala profesorica slovenskega jezika Suzana Krvavica, ki je pogovor povezovala s pomočjo dijakinje Maje Bregar, je Janez Pipan novomeško gimnazijo obiskoval v letih 1971-75, nato je študiral gledališko in radijsko režijo, danes pa velja za enega najvidnejših slovenskih režiserjev.Od leta 1994 je ravnatelj osrednje slovenske gledališke ustanove, pred tem je bil dobro desetletje kot režiser zaposlen v Slovenskem mladinske gledališču, sodeloval je z ostalimi gledališči.
Matjaž Berger je bil gimnazijec med letoma 1978-82, nakar je najprej študiral filozofijo, zatem je presedlal na dramaturgijo in gledališko-radijsko režijo. Osem let je bil zaposlen v Slovenskem mladinskem gledališču, štiri leta kot njegov programski direktor. Zadnja tri leta je ravnatelj novomeškega gledališča, za njim je vrsta odmevnih in spektakelskih gledaliških predstav, v Novem mestu pa se je gledališča APT lotil tako rekoč od temeljev.
Pogovor je popestrila manjša orkestralna zasedba, sestavljena pretežno iz gimnazijcev četrtega letnika.