Dolenjski list
© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Prebivalci v okolici dirkališča Gaj: Nas ne upoštevajo!


M. L.
20. 5. 2016, 07.35
Posodobljeno
21. 05. 2016 · 07:49
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

img_9291_000.jpg
M. L.
Milan Baznik, predsednik civilne pobude: Zakaj ne vprašate nas prebivalcev? (Foto: M. L.)
img_9292_000.jpg
M. L.
Tone Anderlič (levo) zagotavlja, da vse poteka zakonito in brez slabih namenov. (Foto: M. L.)
img_9295_000.jpg
M. L.
med sejo sveta KS Cerklje ob Krki (Foto: M. L.)

Preden bo jutri začelo veljati gradbeno dovoljenje za progo za hitrostne preizkušnje in poligone za šolo varne vožnje na območju Gaj v okviru vojaškega letališča Cerklje ob Krki, se v zvezi s tem stopnjuje nezadovoljstvo precejšnjega dela okoliških prebivalcev.

Nedavno je o tem razpravljal pod posebno točko dnevnega reda v okviru svoje redne seje svet krajevne skupnosti Cerklje ob Krki. Zasedanja se je udeležil tudi Anton Anderlič, predstavnik Zveze za avto šport – AŠ 2005, ki dejansko stoji za nastajanjem dirkališča, ob tem, da je uradni nosilec celotnega sedanjega urejanja Gaja ministrstvo za obrambo.

Anderlič je na seji pojasnil, da so v zvezi z načrtovanimi poligoni pridobili vsa dovoljenja, kot jih za take primere določa zakon.

Tomo Staut, direktor podjetja Pagrat, ki ima poligon varne vožnje Raceland v Krškem, je na cerkljanskem sestanku dejal, da je nosilec naložbe ministrstvo za obrambo in da je to ministrstvo tudi pridobivalo gradbeno dovoljenje. »To gradbeno dovoljenje nima okoljevarstvenega soglasja,« je rekel.

Domačinom je bolj kot Anderličeva zagotovila o pridobitvi vseh potrebnih zakonskih soglasij v postopku pridobivanja gradbenega dovoljenja pomembno to, kot so poudarili na sestanku, da Anderlič in drugi udeleženci v tem urejanju delajo mimo prebivalcev v okolici Gaja. Milan Baznik, predsednik civilne pobude, je protestiral, češ, da civilna pobuda in prebivalci niso stranka v postopku. »Zato ne moreš nikjer priti zraven. Ni možnosti pritožbe,« je rekel Baznik. Poudaril je tudi, da je po številnih klicih na ministrstvo za obrambo dobil obljubo tega ministrstva za sestanek z ministrico. Sestanka ni bilo, vsak njegov telefonski klic na ministrstvo pa tamkajšnje pisarne učinkovito preusmerjajo od enega uslužbenca do drugega in se tako vsakič konča brez kakršnih koli oprijemljivih zagotovil, da bo kdor koli prisluhnil prebivalcem. Baznik je vprašal, zakaj vendar ne prisluhnejo prebivalstvu.

Anderlič je dejal, da je pripravljen vedno sestati se z domačini in jim podrobno razložiti načrte z Gajem. Ob takem zagotovilu je podpredsednica sveta krajevne skupnosti Mojca Retelj, ki je zaradi odsotnosti predsednice Jelene Ilišević vodila sestanke, pozvala, naj izkoristijo možnost za pogovor, ki jo ponuja Anderlič.

Član sveta krajevne skupnosti Alojz Dimič je v razpravi dejal, da krajevna skupnost glede gradnje nima zadržkov glede tega, da so pristojni izdali gradbeno dovoljenje. Krajevna skupnost je v zvezi z gradnjo postavila pogoje in pri teh svojih zahtevah vztraja. Če bodo graditelji te zahteve izpolnili, krajevna skupnost ne bo ovirala gradnje.

Vladimir Ban, podjetnik iz občine Šentjernej, je Anderliču z vrsto primerjav in drugih navedb skušal sporočiti, da niti najmanj ne verjame njegovim besedam o potrebnosti takega poligona. Ban je rekel, da večino tega, kar naj bi imel Gaj, v Sloveniji že obstaja. Med drugim je nedaleč stran, v krški občini poligon Toma Stauta. »Z denarjem ministrstva za obrambo delate, gospod Anderlič,« je rekel Ban in s tem povzel mnenja še več drugih razpravljalcev, da gre za nesmotrno uporabo javnega denarja za uresničevanje zasebnih ciljev.

Anderlič je ugovarjal tem ocenam, da s pomočjo obrambnega ministrstva uresničuje lastne namere. Poudaril je, da bodo na poligonu lahko opravljali treninge varne vožnje, ki jih vrsta javnih služb v državi potrebuje, a za take vadbe v Sloveniji ni ustreznega poligona.

Če smo prav razumeli Stauta, prav on načrtuje tako preureditev svoje steze v Krškem, da bodo tam lahko že kmalu, še pred dokončanjem »Anderličevega« Gaja opravljali tudi najzahtevnejše vozniške preizkuse.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.