Na literarnem zajtrku z Brankom Jordanom
Pretekli vikend se je zaključil tridnevni Festival kulture v Kostanjevici.

V vsebinsko bogatem kulturnem programu, ki je združil glasbo, gledališče, literaturo in vizualno umetnost smo lahko obiskali tudi literarni zajtrk z gledališčnikom in predavateljem na AGRFT Brankom Jordanom.
Na vrtu nekdanje Bučarjeve restavracije v Kostanjevici na Krki se je sobotni dopoldanski literarni zajtrk z gledališčnikom in predavateljem na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo v Ljubljani (AGRFT) skoraj razlezel v kosilo. Nič ne de, publika je bila zadovoljna s poglobljenim vpogledom v njegovo delo in življenje, njegov premislek o vlogi gledališča in medijev je požel glasen aplavz.

Vloga časopisa
Jordan je v pogovoru izpostavil pomembno vlogo časopisa v kulturi, Delo je s seboj prinesel celo na literarni oder. Doma so bili vedno naročeni na Dolenjski list in ga tudi redno brali. Predvsem za uspeh gledališke predstave je bilo nekoč izjemnega pomena, če se je pisalo o njej, drugače predstava ni bila pomembna. Opozoril je tudi na moč kritikov, ki so s svojimi zapisi odločali o vidnosti in uveljavljanju gledaliških ustvarjalcev.

Danes pa je po njegovih besedah slika drugačna, novice v tisku trajajo le en dan, hitro se pozabijo, tiste na internetu pa kot arhiv ostanejo večno, vendar brez teže, ki so jo nekoč imele. Prav tako meni, da je v današnjem času svojo vlogo in pomen izgubilo tudi gledališče, vsaj takšnega družbenega vpliva, kot ga je imelo nekoč, nima več. Izpostavil je, da je šport prevzel pomembnejšo vlogo v družbi, kar je ponazoril s primerom kolesarjev: na njegovi poti do Kostanjevice jih je bilo toliko, da je komaj pravočasno prišel do dogodka. Kljub vsemu verjame, da gledališče ostaja in tudi mora ostati prostor soočanja z resničnostjo.
Sodobna družba po njegovih besedah postaja družba nadzora in sankcioniranja, v kateri izginja "nagajivost", ki jo še vedno ceni.
Predstave, sodelovanja in gostovanja
Publiki je nanizal številne predstave in sodelovanja - prva profesionalna predstava je bila Kdo se boji Tennesseeja Wiliamsa v režiji Matjaža Pograjca. Sledila so razna gostovanja, tako doma kot v tujini. S predstavo Wrestling Dostojevski so nastopili v New Yorku, o tem da je bila predstava dobra pa je pisal celo časopis New York Times. Sledile so še druge, od predstave Odisej Dušana Jovanovića do Fausta v režiji Tomaža Pandurja, s katero so nastopili v Mehiki. O družbeni moči gledališča priča dejstvo, da so se kartelni spopadi v času festivala ustavili za cel mesec, danes se v Bogoti streljanja in umori na takšni ravni ne dogajajo več.

Dogodek sta z moderatorko Alenko Žugič Jakovina, ki je zaposlena kot bibliotekarka v Valvasorjevi knjižnici Krško, zaključila s povabilom občinstva, da časopise iz tujine prinesejo v knjižnico, kjer jih bodo hranili za prihodnje generacije. Napovedala pa sta tudi novo igro, v kateri bomo lahko videli Jordana in sicer komično in socialno satiro Pokojnik, pisatelja Branislava Nušića v režiji Ivana Plazibata, ki si jo bomo oktobra lahko ogledali v Mestnem gledališču Ljubljanskem (MGL).
Po dogodku je predsednik Mladinskega društva Kostanjevice na Krki Tim Strajnar povabil navzoče k pogostitvi in tako se je začel brunch (pozni zajtrk-zgodnje kosilo).

E-novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
