Tamarina istrska jazz parodija zažgala

Oder pred knjigarno novomeške založbe Goga je v okviru Novomeških poletnih večerov gostil vsestransko hrvaško jazz glasbenico Tamaro Obrovac, ki je v Novem mestu tokrat nastopila s svojim Transhistria Electric quintetom in navdušila tudi najbolj zahtevne poznavalce tovrstne glasbe.
Tamara Obrovac je ena najbolj vsestranskih hrvaških glasbenic. Izvira iz že tradicionalno odštekane puljske glasbene scene, v njeni glasbi pa je močno čuti vpliv istrske ljudske glasbe. Je avtorica besedil, glasbe in aranžmajev. Na glasbeno sceno je stopila v začetku osemdesetih let, ko je v Zagrebu študirala sociologijo, medtem ko je temelje svoje glasbene izobrazbe dobila v rodnem Pulju, kjer se je v tamkajšnji glasbeni šoli učila igrati flavto, ki pa je sinoči ni prijela v roko, glasbeno izobraževanje pa je nadaljevala s študijem jazz petja na ljubljanski srednji glasbeni šoli.
Če je v devetdesetih letih, ko je tudi že precej nastopala v Sloveniji, izvajala predvsem jazz standarde prevedene v jezik sodobnega jazza in originalne jazz skladbe, se danes posveča predvsem improvizirani glasbi z vpletenimi vzorci ne le istrske ampak širše sredozemske ljudske glasbene dediščine s povsem sodobnimi in pogosto cinično kritičnimi besedili in v svoje nastope vplete tudi parodijo na glasbo, ki je sama ne mara, na primer turbo folk. Sodeluje s številnimi znanimi glasbeniki, med drugim tudi z izvrstnim hrvaškim pianistom Matijo Dedićem in slovenski basistom Žigo Golobom.
Prav z besedili in spretnim prepletanjem vpliva različnih glasbenih zvrsti v sicer za njen ansambel značilen glasbeni slog je sinoči navdušila novomeško publiko, med katerimi je bilo najti tudi mnoge znane novomeške glasbenike in glasbene sladokusce.