FOTO: Nov Tercialski most v Kostanjevici več kot le povezovalna pot
Včeraj pozno popoldne so v Kostanjevici na Krki slavnostno odprli nov Tercialski most, namenjen pešcem in kolesarjem, ki preko Krke povezuje zahodno stran kostanjeviškega otoka z novejšim delom naselja ob Ljubljanski cesti ter z avtobusno postajo in parkiriščem.

»Most je bil že dolgo dotrajan in poškodovan, dokončno pa so ga odnesle poplave avgusta 2023,« je spomnil kostanjeviški župan Robert Zagorc. Oktobra 2022 je občina najprej obnovila južni most, junija 2024 severni most in zdaj še Tercialskega. Obnova, ki jo je izvedlo sevniško podjetje Rafael, je vredna 624.000 evrov, od tega je 228.000 evrov prispevalo ministrstvo za naravne vire in prostor, preostali delež pa občina, tudi s pomočjo posojila.

»Most pomeni zbliževanje, povezovanje in združevanje. Zato naj ta most v prihodnje povezuje vse, domačine in obiskovalce, ki bodo raziskovali lepote našega mesta na otoku,« je še dejal Zagorc in se zahvalil vsem, ki so kakorkoli vpleteni v obnovo mostu, še posebej pa Damjanu Staniču, ki je v preteklosti dolga leta skrbel za čiščenje stebrov na starem Tercialskem mostu.
Prvotnega zasnoval Jože Plečnik
Kot je dejala povezovalka programa, sicer aktualna cvičkova princesa Ajda-Lea Jakše, je most že od nekdaj predstavljal mnogo več kot le fizično povezavo med dvema bregovoma. »S svojo sodobno podobo in funkcionalnostjo bo Tercialski most vsakodnevno služil ljudem in, kar je morda še pomembneje, sporočal nekaj več: da znamo sodelovati, povezovati in graditi skupnost, ki si drzne načrtovati daleč naprej.«

Tercialski most domačinom predstavlja pomembno bližnjico na otok ali z njega. Prvotni most, ki ga je zasnoval znameniti arhitekt Jože Plečnik, je bil kasneje večkrat obnovljen oziroma postavljen na novo. Nov most, ki ga je sevniško podjetje Rafael začelo graditi lansko pomlad, je širok 2,2 metra in dolg 66 metrov. Sestavljen je iz dveh betonskih opornikov, nosilne jeklene konstrukcije, podnice in ograja pa so iz hrastovega lesa.

Kot je dejala direktorica podjetja Rafael Marija Možina, so morali v času gradnje delo dvakrat prekiniti zaradi narasle Krke. »Precejšen izziv je bila tudi nosilna konstrukcija, ki je bila v celoti izdelana in sestavljena v delavnici. Sem je bila pripeljana v treh sklopih, tu smo jo sestavili ter nato dvignili in postavili s pomočjo velikega avtodvigala. Podizvajalec, podjetje Tršinar, je nato most opremilo z lesenimi podnicami in ograjo, nazadnje so prišle na vrsto še lučke in prometna oprema oziroma stebrički.«
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se