Skoki v Krko so prepovedani
Sinoči se je še zadnjič pred počitnicami na rotovžu sestal novomeški občinski svet, seja pa se je tokrat kar precej zavlekla.

Precej debate je morda tudi nekoliko nepričakovano sprožil pred štirimi leti sprejeti Odlok o določitvi plovbnega režima na odseku reke Krke v Novem mestu, ki je na sinočnji seji občinskega sveta doživel nekaj sprememb.
Predlagatelj sprememb Odloka ugotavlja, da je bila med izvajanjem veljavnega odloka zaznana želja po možnosti nočnega ribolova iz plovil brez motorja na plovbnem območju in da je, glede na to, da plovila brez motorja ne dosegajo visokih hitrosti in da gre za izjemno umirjeno ter neogrožajočo dejavnost, smotrno dopustiti plovbo teh plovil tudi v nočnem času. Tako občina po štirih letih ukinja določbo, da je plovba za plovila brez motornega pogona dovoljena vse dni v letu od sončnega vzhoda do sončnega zahoda, obenem pa dodaja novo določbo, ki prepoveduje skoke v vodo. Predlagatelj prepovedi namreč ugotavlja, da zaradi plovbe po reki Krki lahko prihaja do kolizij, ki predstavljajo grožnjo za varnost kopalcev in plovil, te pa so še posebej izrazite pri tistih kopalcih, ki se odločajo za skoke v vodo z mostov in brvi. Po mnenju predlagatelja namreč obstaja nevarnost, da skakalec pristane na plovilu, ki bi v trenutku skoka plulo pod mostom.
Tako je občinski svet prepovedal tudi skoke v vodo z vseh mostov in brvi na plovbnem območju. Na seji je bil sicer predlagan amandma, da bi bili skoki z brvi dovoljeni, a je zanj glasovalo le devet svetnikov.

Prometna strategija
Precej besed je bilo izrečenih tudi med obravnavo predloga Občinske celostne prometne strategije. Priprava Občinske celostne prometne strategije Mestne občine Novo mesto je potekala v obdobju od aprila 2024 do junija 2025 in je bila izvedena v skladu z Nacionalnimi smernicami za pripravo teh strategij. Celoten proces je bil strukturiran v sedem vsebinskih sklopov, ki so pokrivali vse faze – od vzpostavitve delovnih pogojev in organizacije, do analize stanja, oblikovanja vizije, opredelitve ukrepov ter končne priprave strategije.
Nova prometna strategija temelji na petih ključnih strateških stebrih, ki usmerjajo razvoj prometa v Mestni občini Novo mesto. Krovni strateški steber predstavlja celostno prometno načrtovanje, ki zagotavlja usklajen in celovit pristop. Obvezni strateški stebri zajemajo peš promet, kolesarski promet, javni potniški promet ter osebni motorni promet, vključno z urejanjem mirujočega prometa. Cilji strategije so usmerjeni v načrtovanje in urejanje prometa po meri in potrebah ljudi, kar naj bi povečalo privlačnost javnih površin, zagotovilo učinkovito, enakopravno in varno dostopnost za vse občane ter uravnotežilo njihove potovalne navade. Pomemben poudarek je tudi na promociji in izobraževanju za dvig zavedanja o trajnostni mobilnosti, izboljšanju prometne varnosti, predvsem v križiščih, ter na optimizaciji parkirnih ureditev po sodobnih načelih trajnostnega načrtovanja. Poleg tega strategija predvideva razvoj sklenjenih kolesarskih in peš povezav, ki bodo pomembno prispevale k oblikovanju privlačnega in funkcionalnega prometnega omrežja tako za prebivalce kot tudi turiste.

Med prioritetami nove strategije so zagotavljanje učinkovitega, dostopnega in uporabnega javnega potniškega prometa ter urejanje mirujočega prometa. Posebno pozornost strategija namenja razširitvi in izboljšanju površin za pešce, zlasti v povezavi z varnimi šolskimi potmi, odpravi ozkih grl in dograditvi manjkajočih odsekov kolesarske infrastrukture ter umeščanju spremljajoče infrastrukture, kot so pokrita kolesarska postajališča. Prav tako strategija vključuje izgradnjo obvoznih cest, ki bodo omogočile preusmeritev tranzitnega in izvorno-ciljnega prometa iz mestnega središča, s čimer se sprosti prostor za preoblikovanje mestnih cest v večnamenske javne površine, kjer bodo pešci in kolesarji dobili večjo veljavo. Vse te usmeritve bodo v naslednjih sedmih letih pomembno prispevale k bolj trajnostni, povezani in kakovostni mobilnosti v občini.

Čeprav vsebinskih pripomb na strategijo, ki sta jo za Mestno občino Novo mesto izdelali mariborski družbi Lineal in ZUM, ni bilo, pa se je k razpravi priglasilo kar nekaj svetnikov, njihova mnenja pa večinoma niso bila neposredno povezana z vsebino dokumenta. Se pa razpravljavci niso mogli ogniti po mnenju nekaterih spornemu zaprtju Glavnega trga za promet, kar naj bi iz središča pregnalo tako trgovce kot tudi obiskovalce, predvsem starejše, ki naj zdaj ne bi mogli več priti v središče mesta. Tudi pripombo o neprimernih omejitvah hitrosti je bilo slišati, češ da ceste niso namenjene igri otrok in sprehajanju pač pa vožnji z motornimi vozili. Kljub temu je bila strategija brez zapletov sprejeta.

Brez pripomb je bila sprejeta tudi sprememba o plačah, sejninah in drugih prejemkih, s katero so svetniki uzakonili možnost, da predsedniki krajevnih skupnosti dobijo nadomestilo za uporabo lastnih mobilnih telefonov in računalnikov in stroške, ki nastanejo, ko delo v korist krajevne skupnosti opravljajo v lastnih prostorih, s čimer so se izenačili z ostalimi javnimi uslužbenci.
Poleg tega so novomeški svetniki na seji sprejeli Odlok o Občinskem podrobnem načrtu Golišče - Stopiče/1, Odlok o občinskem podrobnem načrtu Labod ter Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o kategorizaciji občinskih cest in kolesarskih poti v Mestni občini Novo mesto.
Sprejeli so tudi Sklep o potrditvi predloga cen storitev javnih služb čiščenja komunalne in padavinske odpadne vode ter zbiranja in odvoza komunalnih in bioloških odpadkov v Mestni občini Novo mesto.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
