Odprli nov most čez Krko v Lokah
Župan Občine Straža, Dušan Krštinc, in direktorica sevniškega gradbenega podjetja Rafael, Marija Možina, sta včeraj popoldne uradno predala v uporabo nov most v Lokah.
Most čez reko Krko je oblikovan po vzoru tistega iz leta 1958, a z bogatejšo ograjo, nekoliko je širši in ponoči osvetljen.
Sprva je bil projekt ocenjen na 1.092.000 evrov z DDV, a zaradi zahtevnejšega temeljenja, kjer so morali vgraditi armiranobetonske pilote, se je strošek povečal na 1.305.000 evrov z DDV.
Gradnja se je zaradi visokega vodostaja spomladi in poleti zavlekla za dva meseca. Pogodbo z izvajalcem Rafael d.o.o. so podpisali 22. oktobra 2024, dela pa so se začela 17. februarja letos. Most bi po prvotnem terminskem planu moral biti dokončan do konca avgusta.
»Najzahtevnejša so bila dela v strugi. Dolgotrajno deževje in visok vodostaj sta večkrat prekinila delo, testne vrtine pa so razkrile glinene žepke v temeljih, zaradi česar smo morali preiti na armiranobetonske pilote dolžine od 5 do 20,5 m,« je pojasnil župan Krštinc.
Direktorica Marija Možina je dodala, da je sprememba tehnologije zahtevala reorganizacijo gradbišča, prilagoditev opreme in dodatno koordinacijo, kar je podaljšalo rok izvedbe in nekoliko zvišalo stroške. Kljub temu so vsa nadaljnja dela na jekleni in leseni konstrukciji potekala brez težav, strokovno in v skladu z normativi. Most je bil dokončan 24. oktobra, uporabno dovoljenje pa izdano 4. novembra.
Most meri 105,8 m, širina vozišča znaša 4,3 m, kar je meter širše kot prej. Niveleta je dvignjena za 0,6 m, kovinska prekladna konstrukcija pa omogoča razpon med stebri 9,6 m, namesto prej 6,3 m. Število podpornih stebrov se je zmanjšalo s 15 na 10. Gradbeniki so vgradili okoli 165 m³ lesa, 220 m³ betona, 32 ton betonskega železa in 50 ton jeklenih elementov, nosilnost mostu pa ostaja 2,5 tone.
Cestne navezave na obeh straneh so bile prilagojene dvigu mostu, strošek pa je znašal 47.500 evrov z DDV. Most v Lokah je že šesti tovrstni projekt podjetja Rafael, ki se ga še posebej ponosno spominjajo. Po ocenah direktorice bo življenjska doba mostu s betonskimi piloti in jekleno podkonstrukcijo 30–50 let, hrastov les pa bo trajal mnogo let; vozno površino iz smrekovega lesa bo treba zamenjati le vsakih deset let.
Leseni most predstavlja pomemben del etnološke dediščine območja reke Krke, še posebej je lep ponoči, ko je osvetljen. Promet bo potekal izmenično enosmerno, kot doslej.
E-novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se