© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.
OŠ Šmarjeta
Čas branja 4 min.

Zgodaj v šolo, pozno domov: Bi mini avtobus rešil težave šolarjev?


Lidija Markelj
2. 10. 2025, 05.50
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Ob začetku šolskega leta se že več let veliko staršev otrok OŠ Šmarjeta znajde v stiski zaradi avtobusnih šolskih prevozov otrok v šolo.

S Mrgole.jpg
L. Markelj
Bo nov mini avtobus prava rešitev za OŠ Šmarjeta?

Začnejo se zgodaj zjutraj, skoraj dve uri pred začetkom pouka, otroci pa domov prihajajo zelo pozno popoldne, tudi ob 15.30.

Starši želijo spremembe in dobre rešitve; tudi zato je na Občino Šmarješke Toplice pred kratkim priromalo pismo staršev. Avtobusni prevozi pa so bili tema tudi nedavne občinske seje, ko sta na problem opozorila svetnika Damjan Cvetan in Denis Perše.

Cvetan, ki je bil nekaj let tudi član sveta staršev šmarješke šole, pravi, da so bili šolski prevozi pogosto razlog nejevolje staršev, ki želijo dodatne avtobusne zmogljivosti.

Več kot pol vozačev

D40_SmarjetaSolskiPrevoziTadejaMolanZinko.jpg
L. Markelj
Tadeja Molan Žinko, ravnateljica OŠ Šmarjeta.

Na OŠ Šmarjeta, ki jo letos obiskuje 363 učencev, več kot 200 pa je vozačev, imajo šolske prevoze urejene z avtobusnim prevoznikom Mrgole, »dolgoletna praksa pa je edina optimalna možnost ureditve voznega reda,« pove ravnateljica šole Tadeja Molan Žinko.

Eno šolsko leto avtobus namreč najprej pobira otroke severnega dela občine (Orešje, Vinica, Zbure), drugo leto pa južnega (Žaloviče, zgornje Šmarješke Toplice, Dolenje Kronovo, Družinska vas, Bela Cerkev), kar pomeni, da enkrat na pouk dlje čakajo eni, drugič drugi. Letos so se na seznamu prve jutranje vožnje znašli otroci iz severnega kroga.

Preberite še

Že zelo zgodaj

Starši v pismu navedejo primer učenca 5. razreda iz Orešja, ki ima zjutraj avtobusni prevoz ob 6.30, pride v šolo ob 6.45, potem pa do 8.15 čaka na malico oz. zajtrk, prva šolska ura pa se mu začne ob 8.35. Zaradi avtobusnega prevoza se v šolo odpravi skoraj dve uri pred začetkom pouka, kar se jim zdi nesprejemljivo.

Že zdaj optimizacija

»Razumemo nezadovoljstvo staršev, vsako leto je ob začetku šolskega leta tema še bolj izpostavljena kot sicer, vendar tudi če bi pouk začeli prej, to ne bi rešilo težave, saj to ne spremeni dolžine avtobusne trase, prav tako ne časovnice, kar pomeni, da bi učenci iz omenjenih krajev morali vstajati še bolj zgodaj,« pove ravnateljica Tadeja Molan Žinko in poudari, da se učenci že od 7.30 lahko vključijo v delavnice razširjenega programa, prav tako se pouk začne ob 8.15 in ne ob 8.35, »saj je malica del obveznega programa.

S prevoznikom sicer zelo dobro sodelujemo, večkrat smo – tudi letos – vozni red optimizirali.«

Prevoznika, podjetje Mrgole, ki ga izbirajo na štiri leta, pohvali tudi župan Občine Šmarješke Toplice Marjan Hribar, ki pravi, da je precej ugoden, a kljub temu šolski prevozi občino letno stanejo okoli 120 tisoč evrov, »kar je kar velik finančni zalogaj.« Razume pa tudi stisko in nejevoljo staršev šolarjev.

Nov minibus?

»Zato se intenzivno ukvarjamo s to problematiko. Pred kratkim smo se na občini usedli skupaj z vodstvom šole in s prevoznikom ter sklenili, da šola pripravi neki alternativni predlog organizacije prevozov, tudi z možnostjo, da bi sami kupili nov mini avtobus z 20 sedeži,« pove Hribar in omeni, da bi ta stal okoli 53 tisoč evrov, treba pa bi bilo tudi usposobiti dodatnega voznika.

»Po prvih ocenah bi minibus lahko v celoti lahko zagotovil drugačen režim prevozov in bi pomenil vsaj pol ure poznejše vožnje otrok v šolo. Rešitve torej preučujemo in bodo gotovo še v tem šolskem letu.«

Ideja staršev

Idejo za nov mini šolski avtobus, ki bi bistveno razbremenil jutranje težave s prihodom v šolo in tudi popoldanske vožnje, saj bi otroci lahko prihajali domov bistveno prej kot zdaj – zadnji avtobus izpred šole odpelje ob 15.35 – so že pred leti podali starši, enako navajajo tudi v zadnjem pismu občini. 

Omenjajo, da bi bilo manj voženj otrok z osebnimi avtomobili skladno s prometno strategijo občine, navajajo pa tudi podatke, da imajo okoliške šole s podobnim številom učencev po dva avtobusa: OŠ Škocjan s 377 učenci in OŠ Mokronog s 327.

»Vsako leto bijemo boj s časom in z organizacijo. Trudimo se in pogosto obremenimo tudi babice in dedke pri organizaciji jutranjih voženj otrok v šolo. Velikokrat so otroci prisiljeni vstajati tako zgodaj in iti na avtobus, ker druge možnosti ni. A stopimo skupaj in poiščimo rešitve za varno, srečno in za uspešno prihodnost naših otrok, vseh,« pravijo starši.

Prinovec trikrat 

Prizadelo jih je namreč, ko je neka mama otroka iz Šmarjeških Toplic na roditeljskem sestanku pohvalila odlično izpeljan šolski vozni red, saj ima njen otrok zjutraj na voljo tri termine voženj.

A kot pravijo starši v pismu, so Šmarješke Toplice oz. postajališče Prinovec od šole oddaljeni okoli dva kilometra in zato prvi na seznamu, ki niso upravičeni do avtobusne vožnje, poleg tega do šole vodita kolesarska steza in peš pot s pločnikom pa tudi urejena peš pot ob gozdičku.

»Otroci severnega kroga žal nimajo urejene varne poti do šole. Že iz Zbur do Šmarjete ni niti kolesarske steze niti pločnika, enako velja tudi za zgornji in spodnji del vasi Šmarješke Toplice.«

Rešitev premišljena

Ravnateljica Tadeja Molan Žinko pove, da ne vidi razlogov za omejitev prevozov učencev, tudi če po pravilih niso do njih upravičeni – razdalja do šole mora biti vsaj štiri kilometre –, če je na avtobusu prostor in gre avtobus skozi kraj, in da imajo tudi preostale šole podobno prakso. 

Poudari, da bodo skupaj z občino skupaj našli rešitev, »ki pa mora biti premišljena in dolgoročna. To bo zahtevalo še nekaj časa in v letošnjem šolskem letu je verjetno še ne bo.«

Pove, da velik del prevozov v šolo še vedno opravijo starši, »čeprav prek različnih projektov učence in starše spodbujamo, da v šolo prihajajo peš, s kolesi itn. Ob Evropskem tednu mobilnosti pa po vseh slovenskih šolah potekata projekta Pešbus in Bicivlak.«

Nepogrešljiv kombi 

Nepogrešljiv je tudi šolski kombi, ki prevzame lokacije, na katerih avtobus ne vozi, in pobira tudi otroke iz drugih občin. »Njegova potreba je iz leta v leto večja – gre predvsem za učence, ki nimajo varne poti v šolo in so oddaljeni od šole več kot štiri kilometre,« pove ravnateljica.

E-novice

Prijavite se na e-novice in bodite vedno na tekočem z novicami, dogodki in zgodbami iz vašega okolja.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.