Vrhunska izvedba Bachovih suit za čelo


Po večletni odsotnosti festivala stare glasbe Seviqc Brežice v novomeški občini se je ta včeraj vrnil s koncertom mednarodno priznanega belgijskega solista, mojstra sodobnega in baročnega violončela Roela Dieltiensa, ki je v kapiteljski cerkvi izvedel 1., 3. in 5. suito iz znamenitega nabora suit za violončelo Johanna Sebastiana Bacha.
Gre za tri izmed šestih suit za solo violončelo, ki jih je Bach napisal med letoma 1717 in 1723, ko je kot kapelnik deloval v Köthenu. Zaznamuje jih širok čustveni razpon, po mnenju poznavalcev pa sodijo med njegove najočarljivejše skladbe, ki ponujajo vrsto povezav in slušnih užitkov.
Pred letom 1900 se bile malo znane, zanimanje zanje pa je začelo naraščati po prvi četrtini minulega stoletja, ko jih je katalonski čelist, skladatelj in dirigent Pau Casals pričel študirati, hkrati pa jih je tudi posnel.
Roel Dieltiens je študiral v belgijskem Antwerpnu in Nemčiji, zaradi sposobnosti in svojevrstnega pristopa pa si je utrl pot na najbolj znane svetovne odre Pariza, Berlina, Londona, New Yorka, Tokya in Moskve.
Je tudi ustanovitelj svetovno znane skupine Ensemble Explorations. V Zürichu poučuje na Visoki šoli za glasbo in gledališče, pojavlja pa se tudi kot član komisij uglednih glasbenih tekmovanj.
Z Bachovimi suitami je v torek najprej nastopil v cerkvi sv. Trojice v Hrastovljah, nato v taboru Cerovo in na gradu Jable v Loki pri Mengšu, koncertni niz v okviru festivala Seviqc pa je sklenil z novomeškim nastopom.
Kot je povedal vodja festivala in njegov pobudnik Klemen Ramovš, sodi Dieltiens med najsijajnejše svetovne čeliste, zasluga, da smo delu festivala po več letih prisluhnili v Novem mestu, pa gre predvsem odločitvi, da letos njegov del oziroma sklop Seviqc Municipii izvedejo tudi v slovenskih mestih, ki sodelujejo pri podvigu Evropske prestolnice kulture 2012.
Gostujoči glasbenik je v Novem mestu resnično prikazal prvovrstno izvedbo, ravno prav lirično, dramatično in energično hkrati. Poudariti velja, da glasbeniki Bachove suite za solo čelo redko izvajajo, tako, da je šlo tudi v tem pogledu za dragocen koncert. Vsekakor pa je te glasbe, stare klasike in tako imenovane resne glasbe v Novem mestu premalo.
Festival bodo na Dolenjskem nadaljevali v ponedeljek ob 20.30, ko bo v cerkvi sv. Marije na Jesenicah na Dolenjskem z glasbo Josepha Haydna, Vivaldija, Corellija, Weissa in drugih nastopil britanski trio Haydn Lute Trio.