Tania Mendillo in Alya na sevniškem gradu



Do 18. maja bo Mosconovi galeriji na sevniškem gradu na ogled fotografska razstava Tanie Mendillo, ki je svojo ustvarjalni navdih za modne foto zgodbe našla v ZDA in evropskih mestih. Modne foto zgodbe pod zanimivim, besedno in pomensko igrivim naslovom "Samo svoja ali samo samosvoja?" predstavljajo uravnoteženje med mitom in resničnostjo, med preteklostjo in sedanjostjo, med moškim in žensko.
S fotografijami sledimo ženski od njenega brezpravnega položaja po poteh in skozi iskanja nekega višjega poslanstva, kot ga ji je bila pripravljena dodeliti družba, je med drugim zapisala v lični zloženki, tudi v angleščini, Janja Rehberger.
Fotografinja z znatno mero humorja, ki na trenutke meji na parodijo in cinizem, razmišlja, da je na tej poti nekaj šlo narobe. Da je ženska namesto iskanja prednosti v svoji drugačnosti dokazovala svojo enakost z moškim, rezultat njenega "uspeha" pa je splošno nezadovoljstvo obeh - njega in nje, ki ne najdeta več bistva enega in drugega.
Ob pomanjkanju prostora za ustvarjanje medsebojnih odnosov sta se zatekla k nadomeščanju čustev in vrednot z materialnim in pri tem zanemarila sama sebe. S hrepenenjem po še več in še bolje skušata zapolniti praznino v njunih dušah in ob tem ne zaznata, da se vrzel le še povečuje...
Tanio Mendillo je iz rodnega Kranja ustvarjalna žilica že pri devetnajstih odpeljala na Dunaj. Po študiju ekonomije, med katerim se je preživljala kot stilistka in vizažistka, je odšla v New York in se nato občasno vračala v evropska mesta.
Nenehna potreba po ustvarjanju jo je vodila skozi galerije, foto studie, video, glasbene in modne produkcije, v katerih je sodelovala s pisano kopico umetnikov.

Deset let pozneje se je polna ustvarjalne navdiha z družino vrnila v Slovenijo in se začela posvečati modni in portretni fotografiji. Zadnje leto svoje znanje dopolnjuje pod mentorstvom Rajka Bizjaka.
Njena posebnost, da zgodbe in podobe, ki jih ujame v objektiv, oblikuje sama, ji nudi neodvisnost celostnega pristopa k posameznemu projektu: od oblikovanja začete ideje do njegove končne podobne.
Ob četrtkovi otvoritvi, ki so jo s krajšim programom popestrili učenci in učitelj Glasbene šole Sevnica, je Tania povedala, da je to šele njena druga tovrstna razstava (prva je bila na ljubljanskem gradu), njene zgodbe Trnuljčice, Treh mušketirjev, Male morske deklice, Pepelke, Alice v čudežni deželi, Snežne kraljice, Deklice z vžigalicami in Sneguljčice, v katerih so vloge odigrali znani glasbeniki in igralci, so nastale na blejskem, ptujskem, ljubljanskem gradu, na graščini Janeza Kamniškega na Veseli gori, na Gradu Tuštanj in Umetnostno-zgodovinskem muzeju na Dunaju.
Novodobni sevniški graščak Rok Petančič je pobaral Tanio, da je morda pozabila omeniti, da je iz zgodovine močno žensko osebnost Ivane Orelanske, snemala na sevniškem gradu, z Alyo in KUD Klati vitez.
Petančič je znova spomnil, da pripravlja zavod KŠTM Sevnica v četrtek, 21. aprila, ob 18. uri v stari grajski galeriji otvoritev retrospektivne razstave letošnjega kulturnega ambasadorja sevniškega gradu, Sebastjana Popelarja, ki bo na ogled vse leto.