Na kulturni dan o bontonu


8. februarja je Prešernov dan in prav zato imamo na osnovni šoli Bršljin ob tem času kulturni dan, za katerega si vsako leto izberemo določeno temo, v katero se še posebej poglobimo.
"Tema letošnjega je bonton na vseh področjih. Vse od bontona po svetu, v gledališču, na kulturnih prireditvah, do bontona pri jedi in načina sporazumevanja med ljudmi," nama je povedala ravnateljica.
Vsak razred se je poglobil v bonton ob različnih priložnostih in situacijah. Prvi razredi so se odločili, da se pobližje seznanijo z bontonom v gledališču oz. na kulturni prireditvi. Povedali so nam, kaj vse že vedo o tem in o čem se bodo še seznanili. Da ne bi bilo govora le o teoriji, so učenci svoje znanje uporabili še praktično - ogledali so si namreč gledališko predstavo Pod medvedovim dežnikom, ki jo je pripravil 1. b oddelek.
Učenci drugega razreda so ustvarjali lastne pogrinjke, ki jih bodo vsakodnevno uporabljali pri malici. Vsak pogrinjek vsebuje ime učenca in slike zdravih izdelkov. Tretješolci so se poučili o bontonu v restavraciji. Seznanili so naju s pravili (npr. moški pridrži vrata, obesi plašč, pospremi žensko v toaletne prostore …), ob katerih so ugotovili, da bi bili moški ob upoštevanju vseh teh pravil na koncu vsakega dne zelo utrujeni.
Med obhodom vseh delavnic sva naleteli na besedo "akrostih", za katero sva tokrat prvič slišali. "Le kaj je to?" sva se spraševali in prav nerodno nama je bilo ob misli, da ne poznava besede, za katero vedo celo četrtošolci. Takoj, ko so opazili najine čudne izraze na obrazu, so nama pojasnili, kaj je. To je pesniška figura, kjer prve črke vsakega verza, prebrane navzdol, tvorijo novo besedo ali misel. ("Lanskoletna snov!" op. učiteljice.)
"Diši, diši, oh, kako diši!" Omamni vonj pice naju je kar sam povedel do 9. a, kjer so izdelovali plakate o hitri prehrani in se že mastili s pico, ki so jo sami pripravili. Zadnji razred naše šole se je očitno že začel pripravljati na poroko. Ena skupina je sestavila vabilo za vse svate, druga govor, v katerem so se zahvalili vsem prisotnim, na koncu pa so še nazdravili mladoporočencema. Dve skupini sta se ukvarjali z jedilnikom in bontonom prehranjevanja na samem obredu.
Prijetno vzdušje je bilo tudi v šestem razredu. V c oddelku so zaigrali dva skeča, Bontončki in Prašički. Prvi so prikazali kulturno obnašanje pri jedi, drugi pa ravno obratno. Prav tako zabavno pa je bilo tudi v drugih dveh oddelkih. V b-ju so se pogovarjali o bontonu pri jedi, poiskali nekaj misli in pravil o tem, zaključili pa so s čajanko. Popili so čaj in si postregli z domačimi dobrotami.
Osmošolci so brskali za podatki o prehranjevanju v starem, srednjem in novem veku ter spoznali razlike med bontonom pri mizi nekoč in danes. Kot zanimivost pa so povedali, da so si v preteklosti plemiči roke brisali v lase služabnikov. Petošolci so izvedli zanimivo razredno anketo v povezavi z bontonom - ali si umiješ roke pred obrokom in ali si pred kosilom pogrnete mizo?
Z današnjim dnem smo učenci dobili veliko novih informacij. Cilj delavnic je bil, da se novo znanje koristno uporablja v življenju. Tu ne misliva le kulture na šoli, temveč tudi obnašanje doma, v različnih javnih ustanovah, skratka - vedno in povsod!
Že na prireditvi ter KVIZU o bontonu ob koncu dneva je med učenci in učitelji vladalo posebno vzdušje. Od tega dne smo vsi skupaj prejeli veliko dragocenih informacij, ki nam bodo služile v življenju. Velja si zapomniti: "Nikoli več ne boste imeli druge priložnosti, da naredite prvi vtis."
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se