© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Prijava tudi glede nadur
Čas branja 4 min.

Zamaknili izplačilo regresa: Delavci prijavili TPV inšpektoratu


Dragana Stanković
3. 7. 2025, 05.50
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Te dni smo v uredništvo prejeli elektronsko pismo zaposlenih v TPV Automotive iz brežiške Brezine, podpisano z »Glas zaposlenih« in s pripisom »anonimno, zaradi strahu pred povračilnimi ukrepi«. V pismu opozarjajo na po njihovih besedah »resno zlorabo pravic zaposlenih«. Zapletlo se je namreč pri izplačilu regresa za letošnje leto.

TPV Automotive Brežice.jpg
TPV Automotive
TPV Automotive v brežiški Brezini.

V začetku aprila so zaposleni prejeli obvestilo, da bo regres v višini 1.900 evrov izplačan v dveh delih, in sicer 900 evrov aprila in 1.000 evrov do konca junija.

24. junija zjutraj, le slabi dve uri pred obljubljenim izplačilom drugega dela, pa so prejeli novo obvestilo. »Zaradi nepričakovanih in nenadnih sprememb naročil na projektu največjega kupca se je družba TPV Automotive skupaj s predstavniki reprezentativnih sindikatov 23. 6. 2025 sporazumno dogovorila, da regres za letni dopust ostaja, vendar pa se zaradi izrednih okoliščin izplača v treh delih, in sicer: prvi del v znesku 900 evrov je bil izplačan 24. 4. 2025, drugi del v znesku 377,72 evra bo izplačan 24. 6. 2025, tretji del v znesku 622,28 evra pa najpozneje do 31. 10. 2025.«

Brez regresa za mnoge ni dopusta

Zaposleni so bili nad obvestilom ogorčeni. »Za mnoge je to edina priložnost za oddih. Zdaj pa morajo odpovedovati dopuste, jemati kredite ali dobesedno preživeti 'dopust' v stiski.«

Ob tem opisujejo primer sodelavca, očeta štirih otrok, ki sam skrbi za družino in nepokretne starše. »Ves dopust je načrtoval glede na ta regres. Danes sedi doma in ne ve, kako naj otrokom pove, da morajo ostati doma, ker 'ni več denarja'. Takih primerov je preveč, da bi jih še šteli.« Ob tem dodajajo, da ne gre samo za zamudo v plačilu regresa, ampak za sistematično kršitev zaupanja, pravic in dostojanstva zaposlenih.

Prijava na inšpektorat

Zaposleni so anonimno prijavo prejšnji teden podali na Inšpektorat RS za delo, ker so prepričani, da je bil kršen Zakon o delovnih razmerjih. Ta med drugim določa, da delodajalec sicer lahko zamakne izplačilo regresa, vendar le, če dokazano obstajajo likvidnostne težave podjetja, če o tem predhodno in pisno obvesti zaposlene ter če navede konkreten rok izplačila in utemeljen razlog za zamudo.

»V našem primeru ni izpolnjen nobeden izmed teh pogojev. Podjetje ni objavilo nobenega uradnega pojasnila, ni predstavilo dokazov o likvidnostnih težavah, poleg tega je enota z likvidnostnimi težavami samo ena izmed več enot – torej ne gre za težavo celotnega delodajalca. Zato menimo, da gre za nezakonito ravnanje delodajalca in enostransko kršitev že danih zavez zaposlenim,« so še zapisali v prijavi.

V brežiški tovarni izdelujejo nosilce koles za vozila BMW. »Celotna proizvodnja je usmerjena na enega ključnega kupca – BMW iz Nemčije, kar pomeni, da gre za strateško in zelo specializirano enoto znotraj TPV-skupine,« so dodali v pismu.

Globalni dogodki zaostrili razmere

V tovarni TPV Automotive, ki jo od nedavnega vodi Krunoslav Šimrak, sicer o tem, za katerega kupca točno gre in za kateri projekt, ne dajejo informacij, saj jih k temu, kot pravijo, zavezujejo pogodbene obveze.

Pojasnjujejo pa, da se tako kot številna druga podjetja v avtomobilski industriji tudi oni spoprijemajo z velikimi izzivi, ki so v tej panogi že stalnica. »V zadnjih letih so razmere dodatno zaostrili globalni dogodki, kot so: vse obširnejši vojaški konflikti, geopolitična negotovost, carinske vojne in energetska kriza. Kot del mednarodne dobaviteljske verige smo tako tudi sami izpostavljeni nihanjem na globalnem trgu.« 

Kot so zapisali, so nihanja naročil posledica več dejavnikov, na primer odstopanj med predvideno in dejansko prodajo vozil posameznih modelov, za katere proizvajajo komponente, vse ostrejše konkurence, zlasti z azijskih trgov, itn. »Zaradi tovrstne dinamike smo že ves čas obstoja podjetja osredotočeni na nenehno prilagajanje in iskanje učinkovitih rešitev. Del tega je občasno tudi izplačevanje regresa v več delih. Višine izplačila letošnjega regresa nismo spreminjali. Večinski del je že bil izplačan, le izplačilo zadnjega dela smo po predhodnem dogovoru s sindikatom nekoliko zamaknili,« so še pojasnili.

Prijava tudi glede nadur

Na vprašanje, kakšne bodo posledice omenjenega nihanja naročil in ali to mogoče pomeni tudi zmanjšanje števila zaposlenih, pa so nam odgovorili, da je napovedi v tako hitro spreminjajočem se okolju nehvaležno podajati. »Vendar v podjetju ostajamo osredotočeni na razvoj, stabilnost in na dolgoročno rast. Prepričani smo, da bomo s premišljenimi odločitvami tudi v prihodnje uspešno nadaljevali začrtano pot,« so še zapisali.

Po besedah Igorja Iljaša, sekretarja regijske organizacije SKEI za Posavje, Dolenjsko in za Belo krajino, je bil regres v TPV Automotive skladno z zakonodajo izplačan do konca junija, in sicer v višini minimalne plače. Za preostali obljubljeni del pa je bil zaradi slabe finančne situacije v podjetju podpisan dvostranski sporazum med vodstvom podjetja in sindikatom TPV Automotive in bo izplačan do konca oktobra, je pojasnil Iljaš.

Ob tem so zaposleni inšpektoratu naznanili tudi domnevne nepravilnosti glede izplačevanja nadur, kar sicer v pogodbah o zaposlitvi ni nikjer jasno opredeljeno. »Zaposleni, ki delajo nadure (npr. sobote), ne prejmejo takojšnjega plačila, ampak se ure nalagajo v »banko ur«. Izplača se šele tisto, kar preseže 40 ur, največ 20 mesečno. To pomeni, da se pogosto večina nadur niti ne izplača niti ne koristi – in podjetje s tem sistematično izkorišča delovno silo.« Po njihovem mnenju gre pri tem za resno kršitev zakonodaje.


© 2025 Dolenjski list Novo mesto d.o.o.

Vse pravice pridržane.