V DSO Črnomelj pripravljeni na dolgotrajno oskrbo
Novi sistem dolgotrajne oskrbe prinaša večjo dostopnost in nižje stroške. V DSO Črnomelj so že pripravljeni na izvajanje novih storitev za občane.

Da bi se uporabniki čim bolje seznanili z novostmi dolgotrajne oskrbe na domu (DO), ki se izvaja od 1. julija letos, je več informacij predstavila Valerija Lekić Poljšak, direktorica Doma starejših občanov (DSO) Črnomelj.
Gre za sistem pomoči osebam, ki zaradi starosti, bolezni, poškodb ali invalidnosti dolgotrajno ne zmorejo opravljati osnovnih ali podpornih vsakodnevnih opravil. Storitev se izvaja na domu ali v ustanovi. Osnovne pravice iz sistema DO vključujejo: oskrbovalca družinskega člana, dolgotrajno oskrbo na domu, dolgotrajno oskrbo v ustanovi in denarni prejemek. Poleg teh bosta uporabnikom na voljo tudi pravica do e-oskrbe in pravica do storitev za ohranjanje in krepitev samostojnosti. Po zakonu se pravice uveljavljajo postopoma. Pravica do oskrbovalca družinskega člana se že izvaja od lani, preostale pravice pa bodo začele veljati konec letošnjega leta.
Valerija Lekić Poljšak je povedala, da DSO Črnomelj že zdaj izvaja stalno institucionalno varstvo, dnevno varstvo in pomoč na domu za približno 70 uporabnikov iz občin Črnomelj in Semič. Imajo ustrezno znanje in željo za izvajanje storitev tudi v novem sistemu, ki bo za uporabnike finančno ugodnejši. Plačilo za bivanje v domu bo nižje, nekatere storitve iz nabora DO, kot so osnovna življenjska opravila (osebna higiena, nakupi, zdravstvena nega ipd.), pa bodo brezplačne.
»Če se bodo uporabniki odločili za oddajo vlog za dolgotrajno oskrbo na domu in bodo do nje na podlagi ocene upravičeni, ocenjujemo, da bi jih bilo lahko med 40 in 50,« je dejala.
Uporabnik vlogo odda na vstopni točki – to sta CSD Novo mesto ali CSD Črnomelj –, kjer preverijo izpolnjevanje pogojev in opravijo oceno upravičenosti. Uporabnik je nato razvrščen v eno izmed kategorij DO, ki določajo obseg storitev od 20 do 110 ur na mesec. Sledi izdaja odločbe centra, na podlagi katere se uporabnik odloči za vrsto storitve, ki jo želi prejemati. Po izbiri se z izvajalcem – DSO-jem – sklene osebni načrt, nato pa se storitev začne izvajati.
Lekić Poljšak pove, da je trenutno težko oceniti, koliko izvajalcev bodo potrebovali za izvajanje DO na domu ali v ustanovi, saj še niso dokončno določeni standardi in normativi s tega področja. Kljub odprtim vprašanjem verjame, da bodo skupaj z odločevalci, občinami in drugimi deležniki uspešno razrešili izzive do začetka jeseni in zagotovili nemoteno izvajanje storitev v praksi.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se