kronika

Policija opozarja na lažne bankirje, ki kličejo podjetnike

7.2.2025 | 18:15 | M. Ž.

Ljubljana - Policija opozarja na ponoven pojav t.im. lažnih bankirjev, ki kličejo pravne osebe in samostojne podjetnike. »Ob nepazljivosti so lahko resno ogrožena vsa razpoložljiva sredstva na bančnih računih poslovnih subjektov, na katere v zadnjem času prežijo spletni goljufi,« so sporočili iz Generalne policijske uprave (GPU).

Primer lažne pošte s povezavo (Vir: Generalna policijska uprava)

Primer lažne pošte s povezavo (Vir: Generalna policijska uprava)

Letos so prejeli 17 tovrstnih prijav s skupno škodo skoraj 1,2 milijona evrov, lani pa okoli 60 prijav z okoli štiri milijone evrov skupne škode. Tarče so pravne osebe in samostojni podjetniki, katerih podatke o bančnih računih in kontaktne podatke, kot sta elektronska pošta in telefonska številka, spletni goljufi zlahka najdejo, saj so javno objavljeni na spletu.

Spletni goljufi po pridobitvi osnovnih informacij o svoji tarči pripravijo lažno elektronsko sporočilo, katerega izgled daje vtis, da ga je poslala tehnična podpora banke, katere komitent je oškodovanec. V sporočilu so lažne navedbe, da je nujno potrebna posodobitev spletne banke, vstopnega žetona, da je prišlo do tehnične napake ipd. Vsem tovrstnim sporočilom je skupno, da vsebujejo povezavo, na katero je treba klikniti, so navedli na GPU.

Povezave se že na prvi pogled zelo razlikujejo od veljavnih uradnih povezav do spletnih bank, saj so lažni naslovi dolgi, kljub temu pa vsebujejo ime oškodovančeve banke. Ob kliku na povezavo se odpre spletna stran, identična spletni e-banki, ki jo oškodovanec sicer uporablja. Zahteva se vnos podatkov, med drugim tudi telefonske številke, na katero pokličejo goljufi in se v slovenskem jeziku predstavijo kot tehnična podpora banke. »Na tak način pridobijo vse - pomembni so predvsem generirani žetoni -, kar potrebujejo za nepooblaščen vstop v spletno banko in v nadaljevanju za odtujitev vseh razpoložljivih sredstev z računa,« so poudarili.

Ob tem so izpostavili, da slovenske banke svojih komitentov ne kličejo po telefonu, da bi od njih zahtevali kakršne koli podatke ali gesla. Zato opozarjajo, da »če prejmete klic s strani tehnične podpore banke, ki od vas zahteva, da sporočite generiran žeton, gre za goljufijo«. Banke prav tako nikoli ne pošiljajo sporočil z zahtevo po kliku na povezavo do spletne banke.

»Za dostop do spletne banke vedno uporabljajte veljavne uradne naslove, do katerih dostopate prek brskalnika ali aplikacije in ne prek klika na povezavo. Če se s klikom na povezavo v sporočilu odpre stran spletne banke, je to znak, da je nekaj narobe, zato ne vnašajte nobenih podatkov,« so opozorili. Prejeta elektronska ali SMS-sporočila sicer dajejo vtis, kot da bi bila poslana s strani banke, a se elektronski naslov razlikuje od uradnega elektronskega naslova banke.

»Ob morebitnem oškodovanju zberite vso razpoložljivo dokumentacijo - elektronsko pošto, podatke o transakcijah, morebitne mobilne številke, naslove elektronske pošte, IP številke - in se za prijavo čimprej obrnete na najbližjo policijsko enoto in svojo banko,« so pozvali na policiji.

‹ nazaj

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava