Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
petek, 22. november 2024
17:00 Državno prvenstvo v športni gimnastiki, ŠD Leona Štuklja Novo mesto
18:00 Odprtje razstave Alenke Venišnik, Galerija Ulti Novo mesto
18:00 Odprtje razstave Peter in Borut Simič - dialog generacij, Dolenjski muzej Novo mesto
19:00 Komedija: Na zdravje, KKC Dolenjske Toplice
19:30 Tin Vodopivec: Elektro Banana, KCJT Novo mesto
VečBela krajina
petek, 22. november 2024
17:00 Predavanje Bogastvo orhidej (kukavičevk) Slovenije in Bele krajine, ZIK Črnomelj
18:00 Jesenske delavnice - ponovna uporaba tekstila, Vaško središče Osojnik
18:00 Osrednja slovesnost ob prazniku Občine Metlika, KD Metlika
19:00 Impro predstava "Morilec jaz, ti ali on?", KC Semič
19:00 Pogovor s Tomažem Miheličem o knjigi: To ni še ena knjiga o Caminu, Knjižnica Črnomelj
VečPosavje
petek, 22. november 2024
11:15 Predavanje dr. Luke Ilića: Čezmejni reformator: Istran Matija Vlačič Ilirik (Matthias Flacius Illyricus), Viteška dvorana Brežice
16:00 Prevzem vozila za gašenje in reševanje z višin, GD Sevnica
18:00 30 let DBV Katana, dvorana KS Globoko
18:30 Posvet - mladi in kultura, Mencingerjeva hiša Krško
19:00 Predstavitev jamarskih raziskav v Krškem hribovju, Zavod Svibna Brezovska Gora
Več25.9.2024 | 09:30 | M. Glavonjić
Stari trg ob Kolpi - Po odhodu Kometa še en hud udarec za Poljansko dolino – Dokončna odločitev bo padla v začetku oktobra – Unior: Stroškovna optimizacija in zmanjševanje ogljičnega odtisa – Lahko na pogorišču stare zaživi nova dejavnost?
Ob koncu prejšnjega tedna je kot strela z jasnega udarila novica, da bo zreški Unior do konca leta zaprl svoj proizvodni obrat v Starem trgu ob Kolpi, ki je lani praznoval 40-letnico obstoja. V njem poleg vodoinštalacijskega orodja izdelujejo tudi posebna orodja iz kolesarskega in motorističnega programa.
»V četrtek sta me obiskala predsednik in član uprave podjetja ter brez oklevanja sporočila, da bo Poljanska dolina ostala brez 29 delovnih mest. Kot razloga za zaprtje obrata sta navedla nerentabilno proizvodnjo in visoke stroške dela,« nam je povedal črnomaljski župan Andrej Kavšek, ki ga je odločitev Uniorja presenetila.
O odločitvi je vodstvo podjetja že pred tem seznanilo zaposlene v starotrškem obratu in jim zagotovilo izplačilo odpravnin, poslopje pa je Unior pripravljen prodati oz. dati v najem za katero drugo dejavnost, nam je še povedal župan in dodal, da je v zvezi s tem že stopil v stik z vodstvom družbe TPV Automotive. »Iščemo morebitne rešitve, da bi hala v Starem trgu še obratovala. Kako in ali sploh ter s katero dejavnostjo, pa za zdaj še ni znano,« pravi Kavšek.
Po zaprtju Kometovega obrata v Starem trgu decembra 2009, ko je 43 zaposlenih, pretežno žensk, še nekaj časa hodilo na delo v matično podjetje v Rosalnice, je odhod Uniorja morda še hujši udarec za Poljansko dolino. »Kako ne bi bil žalosten, ko pa sem obrat vodil od njegovega zagona do upokojitve leta 2011,« je novica o odhodu Uniorja presenetila tudi Petra Madroniča. »Poljanska dolina je kraj delavnih ljudi, zvestih svoji rodni grudi tik ob državni meji, ki ves čas izkazujejo veliko pripadnost podjetju. Delovna mesta so zagotavljala gospodarski utrip kraja ter omogočala družinsko in družabno življenje,« je še dodal.
Zaposleni, ki želijo ostati neimenovani, zavračajo trditve, da naj bi bili med razlogi za zaprtje obrata oddaljenost od matičnega podjetja in domnevno visoki stroški transporta gotovih izdelkov. Po njihovem mnenju gre za neresnico: »To znaša približno pet tisoč evrov na mesec in nič več. Razlogi za zaprtje so zagotovo drugje, na kar kaže tudi zamenjava v vodstvu podjetja, ki naj bi bilo prezadolženo, stavbe so menda pod hipoteko, zato povsod krčijo,« je bil glasen eden izmed zaposlenih.
In kaj o vsem tem pravijo v Zrečah? »Glede dokončne odločitve, ki bo sprejeta v začetku oktobra, se trenutno posvetujemo s socialnimi partnerji. Če se to zgodi, bodo vsi zaposleni, s katerimi trenutno potekajo individualni razgovori, deležni obravnave v skladu z zakonom, vključno z izplačilom odpravnin,« so sporočili iz podjetja. Razloga za morebitno zaprtje sta stroškovna optimizacija in zmanjševanje ogljičnega odtisa, ki se povzroča pri medfaznih prevozih na relaciji Zreče–Stari trg, so še pojasnili na sedežu družbe, ki se, kot so poudarili, s težkim srcem odloča za ta korak, vendar so za nadaljevanje poslovanja podjetja ti ukrepi po njihovi presoji nujni.
Slika 1: Stavba, ki ni več ponos kraja. (Foto: M. G.)
Povezane objave
Ocene komentarjev