Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
nedelja, 9. marec 2025
10:00 29. Gregorjev sejem, Hipodrom Šentjernej
13:00 Kegljanje, Finale 24. Odprtega prvenstva Kegljaškega društva Krka, Kegljišče Portoval Novo mesto
14:00 Tradicionalen sprehod po poti Pozabljene polovice Novega mesta ob 8. marcu, Rotovž Novo mesto
18:00 Odprtje Doma kulture ter koncert klape Semikanta ob dnevu žena, Dom kulture Šentrupert
19:00 Novomeški sakralni abonma: Koncert APZ Tone Tomšič - Rosarium Carminum, Stolna cerkev Novo mesto
VečBela krajina
nedelja, 9. marec 2025
13:00 Kegljanje, Slovenski pokal osmina finala ženske, Bela krajina – Remoplast Radlje ob Dravi I, Kanižarica Črnomelj
16:00 Kjer pravljice oživijo: »Mojca Pokrajculja eno piko drugače«, KD Metlika
ponedeljek, 10. marec 2025
17:30 Joga za otroke, Knjižnica Črnomelj
torek, 11. marec 2025
10:00 Delavnica: Sporazumevanje brez meja – Uvod v slovenski znakovni jezik, ZIK Črnomelj
17:00 Bralna čajanka, Knjižnica Črnomelj
VečPosavje
nedelja, 9. marec 2025
17:00 Prireditev ob dnevu žena, GD Kapele
torek, 11. marec 2025
17:00 Literarni večer, posvečen Prežihovemu Vorancu , Mali avditorij Brežice
18:00 Baletna predstava "Mali princ", KD Krško
19:30 Sebastian Cavazza: Shakespeare, Dom kulture Brežice
sreda, 12. marec 2025
17:00 Vodstvo s kustosom po razstavi "Odmaknjeni pogled", GBJ Kostanjevica na Krki
Več25.9.2024 | 09:30 | M. Glavonjić
Stari trg ob Kolpi - Po odhodu Kometa še en hud udarec za Poljansko dolino – Dokončna odločitev bo padla v začetku oktobra – Unior: Stroškovna optimizacija in zmanjševanje ogljičnega odtisa – Lahko na pogorišču stare zaživi nova dejavnost?
Ob koncu prejšnjega tedna je kot strela z jasnega udarila novica, da bo zreški Unior do konca leta zaprl svoj proizvodni obrat v Starem trgu ob Kolpi, ki je lani praznoval 40-letnico obstoja. V njem poleg vodoinštalacijskega orodja izdelujejo tudi posebna orodja iz kolesarskega in motorističnega programa.
»V četrtek sta me obiskala predsednik in član uprave podjetja ter brez oklevanja sporočila, da bo Poljanska dolina ostala brez 29 delovnih mest. Kot razloga za zaprtje obrata sta navedla nerentabilno proizvodnjo in visoke stroške dela,« nam je povedal črnomaljski župan Andrej Kavšek, ki ga je odločitev Uniorja presenetila.
O odločitvi je vodstvo podjetja že pred tem seznanilo zaposlene v starotrškem obratu in jim zagotovilo izplačilo odpravnin, poslopje pa je Unior pripravljen prodati oz. dati v najem za katero drugo dejavnost, nam je še povedal župan in dodal, da je v zvezi s tem že stopil v stik z vodstvom družbe TPV Automotive. »Iščemo morebitne rešitve, da bi hala v Starem trgu še obratovala. Kako in ali sploh ter s katero dejavnostjo, pa za zdaj še ni znano,« pravi Kavšek.
Po zaprtju Kometovega obrata v Starem trgu decembra 2009, ko je 43 zaposlenih, pretežno žensk, še nekaj časa hodilo na delo v matično podjetje v Rosalnice, je odhod Uniorja morda še hujši udarec za Poljansko dolino. »Kako ne bi bil žalosten, ko pa sem obrat vodil od njegovega zagona do upokojitve leta 2011,« je novica o odhodu Uniorja presenetila tudi Petra Madroniča. »Poljanska dolina je kraj delavnih ljudi, zvestih svoji rodni grudi tik ob državni meji, ki ves čas izkazujejo veliko pripadnost podjetju. Delovna mesta so zagotavljala gospodarski utrip kraja ter omogočala družinsko in družabno življenje,« je še dodal.
Zaposleni, ki želijo ostati neimenovani, zavračajo trditve, da naj bi bili med razlogi za zaprtje obrata oddaljenost od matičnega podjetja in domnevno visoki stroški transporta gotovih izdelkov. Po njihovem mnenju gre za neresnico: »To znaša približno pet tisoč evrov na mesec in nič več. Razlogi za zaprtje so zagotovo drugje, na kar kaže tudi zamenjava v vodstvu podjetja, ki naj bi bilo prezadolženo, stavbe so menda pod hipoteko, zato povsod krčijo,« je bil glasen eden izmed zaposlenih.
In kaj o vsem tem pravijo v Zrečah? »Glede dokončne odločitve, ki bo sprejeta v začetku oktobra, se trenutno posvetujemo s socialnimi partnerji. Če se to zgodi, bodo vsi zaposleni, s katerimi trenutno potekajo individualni razgovori, deležni obravnave v skladu z zakonom, vključno z izplačilom odpravnin,« so sporočili iz podjetja. Razloga za morebitno zaprtje sta stroškovna optimizacija in zmanjševanje ogljičnega odtisa, ki se povzroča pri medfaznih prevozih na relaciji Zreče–Stari trg, so še pojasnili na sedežu družbe, ki se, kot so poudarili, s težkim srcem odloča za ta korak, vendar so za nadaljevanje poslovanja podjetja ti ukrepi po njihovi presoji nujni.
Slika 1: Stavba, ki ni več ponos kraja. (Foto: M. G.)
Povezane objave
Ocene komentarjev