Končno - temeljni kamen za Resslov most

Včeraj je prišel težko pričakovani dan za vaščane Mršeče vasi, Zameškega, Čistega Brega in Hrvaškega Broda in za vse ostale občane, ki uporabljajo most čez reko Krko v Mršeči vasi.
Šentjernejski župan Jože Simončič in v imenu izvajalca del predsednik uprave novomeškega CGP d.d. Martin Gosenca sta včeraj zvečer položila temeljni kamen za nov betonski most, ki bo oba bregova povezal v letu dni. To se je zgodilo po desetih letih, odkar so odstranili starega lesenega, ki je bil dotrajan in nevaren, in so krajani uporabljali začasni pontonski most.

Zdravici sta se pridružila tudi odgovorni projektant mostu Jernej Maher iz mariborskega inženirskega biroja Ponting d.o.o. ter direktorica občinske uprave občine Šentjernej Nataša Šterk
Do poletja prihodnje leto naj bi bil novi most dokončan in predan namenu. Most bo omogočal boljšo pretočnost prometa, večjo varnost ter boljšo povezanost različnih delov občine, kar bo vplivalo na večjo kakovost življenja.
Naložba je ocenjena na nekaj manj kot 2,4 milijona evrov, financirala pa jo bo občina Šentjernej v celoti iz lastnih sredstev, saj gre za občinsko cestno povezavo.

Kot je povedal župan Jože Simončič, bo sama gradnja mostu skupaj z DDV-jem znašala 2 milijona 274 tisoč evrov, vmes bodo projektirali še dokumentacijo za obnovo občinske ceste in obeh navezovalnih delov na most, ter nato na razpisu izbrali še tega izvajalca del. Računajo, da bi bil v letu 2026 zgrajen nov most z novo cesto in bo povezoval dva dela občine Šentjernej.
Resslov most bo imel dva opornika, njegova nosilnost bo 6 ton, promet na mostu bo dvosmeren, most bo imel dva hodnika za pešce.
»Most za nadaljnjih sto let«
»Ta most je prioriteta občine Šentjernej. Mislim, da gre za dober most za dolgotrajno uporabo z nizkimi stroški obratovanja, ki mora služiti namenu vsaj nadaljnjih sto let,« pove župan, ki je včerajšnji slovesnosti obudil spomin na desetletno sago izgradnje novega mostu v Mršeči vasi.

Razprave so bile številne in burne, ko so se krajani in občinski svetniki odločali, kakšen most naj zgradijo. Najprej je bila sprejeta odločitev o betonskem, nato se je nova oblast zavzemala za lesenega, krajani so potem na nekakšnem mini referendumu podprli betonskega, pred petimi leti je na občinskem svetu padla odločitev za jeklenega, a zaradi visokih cen na trgu pogodbe z izvajalcem niso sklenili. Most bi bil bistveno predrag.

Občina Šentjernej se je pod vodstvom sedanjega župana Jožeta Simončiča odločila vse variante znova pretehtati in izkazalo se je, da je z vidika nosilnosti, cene vzdrževanja in življenjske dobe najugodnejša rešitev betonski most. Novi betonski Resslov most, ki ga je OS lani potrdil, zanj pa je bila pogodba z izvajalcem podpisana letos julija, bo imel pet metrov široko vozno površino ter pločnik za pešce in kolesarje, njegova nosilnost bo 60 ton. Promet za tovorna vozila bo prepovedan, dovoljen pa bo prevoz tovora in kmetijske mehanizacije.
Kako v času gradnje?

Med gradnjo novega mostu bo sedanji most zaprt. »Prosim vse za razumevanje in potrpljenje,« je dejal župan in krajanom dejal, da bo spomladi in jeseni v dogovoru z izvajalcem kmetom omogočeno kmetijsko delo in bo takrat v nekih terminih most odprt.
Martin Gosenca je v imenu izvajalca povedal, da bodo v CGP v naslednjih dneh začeli z izvedbo nasipa z obeh strani bregov reke Krke in se približali središču reke, ter zvrtali 22-metrske pilote v samo dno reke. Na vrhu pilotov bosta dva opornika, na katerih bo slonela vsa konstrukcija. Ves postopek bodo ponovili na samih dveh bregovih reke.

»Pot bo zato ovirana in most zaprt za promet. Če nam bo vodostaj reke Krke omogočal, računamo konec leta postaviti oporno in nato prekladno konstrukcijo, napeti jeklenice, po betoniranju sledi hidroizolacija, asfaltna prevleka, uredijo se brežine, odvodnjavanje in most bo praktično pripravljen za uporabo,« je razložil Gosenca in poudaril, da ima njihovo podjetje veliko izkušenj z gradnjo mostov, ravno tako njihovi inženirji. Zato kakih težav ne pričakujejo.
»Edino, kar bi nas lahko oviralo, je vreme oz. visok vodostaj. A optimističen scenarij je, da bi poleti prihodnje leto most bil lahko pripravljen za uporabo,« je dejal predsednik uprave CGP.
Most z leseno ograjo in razgledno ploščadjo

Jernej Maher, glavni projektant novega mostu, je izrazil veselje, da je po veliko truda prišlo do začetka gradnje Resslovega mostu. Šentjernej je izpostavil kot primer dobre prakse in pohvalil občino Šentjernej za izdelavo študije, ki je dala najbolj optimalno rešitev za novi most, da bo varen, trajen, njegova izgradnja pa kar se da racionalna. A niso pozabili tudi na dodatno vrednost - mostu so dali nekaj atraktivnosti z razgledno ploščadjo in leseno ograjo.
Župan Jože Simončič je v nagovoru spomnil še na simboliko mostu, ki ljudi vedno povezuje. »Zavedati se moramo, da smo ena občina in želimo, da se poleg centra razvija tudi periferija,« je dejal.
Začetek gradnje še kako veseli vse vaščane, tudi bližnje podjetnike Cvelbarjeve. Glorija Cvelbar upa, da bo vse teklo gladko in bo bližnjica do Šentjerneja v letu dni res zagotovljena. »Vesela sem, da bo most trajnosten, funkcionalen in tudi lep,« pravi.

Zagotovo bodo med gradnjo potrebna prilagajanja, potrpežljivost, zlasti bo težko za vse, ki dnevno migrirajo v Šentjernej v službo ali po drugih opravkih, k zdravniku, v trgovino itd., saj bo v tem letu treba po daljši poti naokrog. »A bomo potrpeli, samo da bo,« meni Vida Jordan iz Zameškega.
K slovesnosti dogodka so prispevali kvartet trobil članov šentjernejskega občinskega pihalnega orkestra ter mladi glasbeniki, ter skupina recitatorjev, ki se je predstavila s pesmijo domačinke Marije Martinčič Bauman, ki jo je napisala prav za to priložnost.