Izpostavljeno
Najbolj brano
Dolenjska
sreda, 24. julij 2024
10:00 Otroški svet 2024 - Kaktus, Park rastoče knjige Novo mesto
10:00 Počitniška sreda v muzeju: Olimpijada, Dolenjski muzej Novo mesto
četrtek, 25. julij 2024
07:45 Četrtkovo kolesarjenje, Ploščad pred KKC Dolenjske Toplice
10:00 Otroški svet 2024 - Tridimenzionalna slika, Park rastoče knjige Novo mesto
17:00 Prireditev ob svetovnem dnevu starih staršev in ostarelih, Baragov zavod Novo mesto
VečBela krajina
sreda, 24. julij 2024
09:00 Mladinski počitniški program: "Gremo malo po placu!", MC Metlika
09:00 Počitniška delavnica: Športne igre, telovadnica Partizan Semič
21:00 PZG: Balkanski tango (kabaret), Grad Metlika
četrtek, 25. julij 2024
09:00 Mladinski počitniški program: "Hoj z nami do metliške Koupe!" M,C Metlika
20:00 Kultura pod krošnjami 2024 - Bort Ross z bandom, pod lipami na Gričku Črnomelj
VečPosavje
sreda, 24. julij 2024
18:00 Otvoritev Svetovnega ribiškega prvenstva, Grajsko dvorišče Brežice
petek, 26. julij 2024
20:45 Letni kino: Jaz, kapitan, atrij Mencingerjeve hiše Krško
sobota, 27. julij 2024
20:00 Veselica PGD Telče z ansamblom Veseli Dolenjci, pri gasilskem domu Telče
20:00 Gledališka skupina Društva Trg Sevnica: ''Milo za drago'', Starograjska ulica Radeče
20:00 Gasilska veselica z Gadi, pred GD Stranje
Več24.7.2024 | 15:50 | Besedilo in fotografije: Dragana Stanković
Novo mesto - V novomeškem Revozu so danes predsednik vlade Robert Golob, predsednik uprave Revoza Jože Bele in podpredsednik za industrijsko področje Renaulta Herbert Steiner podpisali memorandum o soglasju za proizvodnjo novega električnega twinga v novomeški tovarni. Proizvodnja naj bi stekla leta 2026, v začetku pa naj bi izdelovali 150.000 twingov na leto.
Koliko naj bi bila vredna naložba v prilagoditev proizvodnje in novo opremo ter koliko denarja naj bi prispevala država, danes niso razkrili. Dejali so le, da je država pripravljena naložbo podpreti v največji možni meri, saj jo je prepoznala kot strateško. Prav tako niso povedali, koliko ljudi naj bi zaposlili na novo. Potrdili pa so, da naj bi ohranili vseh 1400 zaposlenih, kar je med drugim zapisano tudi v memorandumu.
Dolgoročno ohranjajo proizvodnjo
Kot so poudarili slavnostni govorci, je prvi cilj nove naložbe ohranitev proizvodnje avtomobilov v Sloveniji oziroma Novem mestu ter ohranitev delovnih mest. Po besedah predsednika uprave Revoza Jožeta Beleta bodo premostitveno obdobje do začetka proizvodnje novega vozila izkoristili za tehnološko posodobitev tovarne, preureditev procesa ter predvsem izobraževanja in usposabljanja. S tem bodo vzpostavili tudi nova delovna mesta z višjo dodano vrednostjo.
»Z električnim avtomobilom neposredno odgovarjamo na potrebe evropskega avtomobilskega trga,« je dejal Bele. »Proizvodnja novega twinga E-tech je izredna priložnost za tovarno, da tudi na daljši rok zagotovi ne le nova delovna mesta, pač pa tudi stabilno poslovanje in delovna mesta z višjo dodano vrednostjo. Tako bomo nadaljevali zgodbo o uspehu proizvodnje Renaultovih avtomobilov na Dolenjskem.« Kot je poudaril, investicija prinaša tudi nove tehnologije in napredek za tovarno, zlasti na področju avtomatizacije, digitalizacije, uporabe umetne inteligence ter na področju razogljičenja tovarne in trajnostne mobilnosti.
Po besedah predsednika vlade Roberta Goloba je v bitki z drugimi lokacijami, ki so bile v igri za proizvodnjo twinga E-tech, Revoz zmagal zaradi svojega dosedanjega odličnega dela in preteklih rezultatov. »Ko je bil predsednik uprave pred letom in pol prvič pri meni v pisarni, je bila prihodnost novomeške tovarne zelo negotova. Takrat sva se dogovorila, da če že gremo v to bitko skupaj, si dajmo zastaviti najbolj ambiciozen cilj: kako to lokacijo ohraniti tako, da sem pripeljemo nekaj povsem novega. In danes smo tukaj,« je dejal Golob in pri tem izpostavil izjemen trud predsednika uprave Revoza, da se je tako ambicioznega cilja sploh lotil in ga s pomočjo predstavnikov ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport tudi izpeljal.
Letos 60.000 vozil
Po besedah gospodarskega ministra Matjaža Hana je Slovenija s twingom E-tech naredila korak naprej. »Najpomembneje je, da ta lokacija ostaja na dolgi rok. Ko bo stekla proizvodnja novega vozila, se bo dodatno zaposlovalo. Novo mesto ostaja slovensko in evropsko avtomobilsko središče. Revoz je bil nekoč največji slovenski izvoznik in želimo si, da bi to spet postal. Da imamo v Sloveniji blaginjo, potrebujemo tudi dobro industrijo.«
Med ključnimi vzroki, zakaj se je Revoz odločil prav za Novo mesto, je državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Matevž Frangež izpostavil industrijsko tradicijo in znanje novomeške tovarne, ki velja za eno najučinkovitejših Renaultovih tovarn. »Poleg tega smo v zadnjih mesecih pokazali, da je vlada pripravljena podpreti to naložbo. S tem se Slovenija pozicionira tudi kot proizvajalka električnih vozil.«
Novi twingo E-tech bo majhen, urbani mestni avtomobil, ki naj bi bil kupcem na voljo že za okoli 20.000 evrov. V Revozu trenutno izdelujejo le model clio 5. Na vprašanje, do kdaj ga bodo še izdelovali, je Jože Bele dejal, da datum o prenehanju proizvodnje tega modela še ni določen.
Trenutno izdelajo 324 vozil na dan, kar pomeni, da iz tovarne vsak dan odpelje med 30 in 40 kamionov z novimi vozili. V letošnjem letu naj bi v Revozu proizvedli med 57.000 do 60.000 vozil. V rekordnem letu 2009 so v Revozu izdelali 212.000 vozil.
Galerija (24)
Slika 1: FOTO: Prihodnost Revoza je električna
Slika 2: Predsednik uprave Revoza Jože Bele
Slika 3: V začetku naj bi izdelovali okoli 150.000 vozil twingo E-tech na leto.
Slika 4: V Revozu trenutno proizvajajo le model clio 5.
Povezane objave
Ocene komentarjev